Domácí

Česká pošta pod palbou kritiky. Někteří lidé čekají na zásilky už od října

Česká pošta nestíhá lidem doručovat balíky za zahraničí. Řada zákazníků si něco z ciziny objednala už loni na podzim, zásilky přesto stále nemají ve svých rukou. Několik se jich ozvalo redakci TN.cz, další stovky stížností jsou na internetových fórech. Pošta tvrdí, že nestíhá kvůli covidu nebo špatně vyplněným formulářům.

Jak jsme informovali ve středu, klientům České pošty dochází trpělivost kvůli extrémnímu zpoždění u doručení balíků ze zahraničí. Třeba panu Jakubovi pořád nepřišel vánoční dárek pro přítelkyni. A nespokojených zákazníků je mnohem víc. Na svoje objednávky čekají klidně pět měsíců a pořád je nemají u sebe, navíc s nimi vůbec nikdo nekomunikuje.

Podle pana Michala, který vyhlíží zásilku z Ameriky, potíže způsobuje neefektivní fungování vyměňovací pošty Praha 120. "Oslovil jsem i generálního ředitele České pošty přes jeho neveřejný firemní e-mail, kde jsem se ho dotázal, proč neřeší systémový problém s touto poštou. Potom jsem ho vyzval, aby lidem poradil, kde se mají lidé dozvědět bližší informace o svých zásilkách, protože jim nikdo neodpovídá. Na to už bohužel nereagoval," napsal nám.

Související obsah

​Česká pošta kvůli tomu čelí nekompromisní kritice. Martin měl dostat balík už loni v říjnu a už několik měsíců ji má zadrženou na vyměňovací poště. Pokoušel se zjišťovat, co se děje, stejně jako ostatní se ale žádné odpovědi nedočkal.

"Podklady jsem poslal už celkem po šesté, nyní skrz jejich webový portál. Přišel e-mail od automatu, že to přijali, dva týdny se ale nic neděje. Přitom vyhrožovali, že pokud nedodám podklady hned, tak do dvou týdnů pošlou zásilku zpět nebo ji zničí. Tak nevím, dva týdny jsou pryč, informace žádné, kontaktovat je nelze. Už jsem ledacos zažil, ale tohle je fakt mimo moje smyslové chápání," popisuje útrapy.

Paní Alena se zase těšila na dárky od syna z Austrálie, který je odeslal 4. prosince. "Balíček do Česka dorazil 12. ledna, od té doby leží na depu pošty Praha 120. 18. ledna mi přišlo avízo k proclení s nesrozumitelným formulářem, vyplněno a odesláno 20. ledna. Nevím, zda jsem ho vyplnila správně, ze strany celnice nemám žádnou reakci," uvedla.

Související obsah

"Nelze se dovolat, reakce na e-maily jsou nulové. Je to velký nepořádek s neustálými výmluvami na covid. A bezmocných čekatelů na balíčky je spousta," dodala.

Česká pošta tvrdí, že zpoždění způsobují především především chyby ve formulářích. "Pokud by adresáti dodali všechna data úplná, aktuálně bychom měli ve skladu polovinu současných zásilek," řekl TN.cz mluvčí podniku Ivo Vysoudil s tím, že ve skladu mezinárodní pošty jsou momentálně desetitisíce balíků. "Zpoždění, která mohou u odbavení zásilek nastat, jsou způsobena taktéž zásahem covidu mezi zaměstnanci mezinárodní pošty," uzavřel.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

Důležité Události

Píše se na Deník.cz