Domácí

Paní Edita si nábytek objednala v prosinci. Několik měsíců nepřišel

Paní Edita si nábytek objednala v prosinci. Několik měsíců nepřišel
XXX Lutz Zdroj: Profimedia

Zákaznice obchodního řetězce s nábytkem si objednala zboží loni 6. prosince. To mělo přijít do pěti až osmi týdnů. Podle jejích slov ale do konce února nepřišlo. Firma tvrdí, že za zpoždění některých dodávek může pandemie.

Nepříjemnou zkušenost po nákupu v řetězci XXXLutz má paní Edita. "V obchodním domě v Českých Budějovicích jsem si zakoupila sedačku a masážní křeslo v celkové hodnotě 65 tisíc korun. 4 000 korun stála doprava, dodání dle úmluvy mělo proběhnout v následujících pěti až osmi týdnech," popsala svůj nákup.

"Dle kupní smlouvy jsem měla po zaplacení obdržet potvrzení objednávky s přesným datem dodání. Nic se však nestalo. Po pěti týdnech jsem se telefonicky poptávala po své objednávce, bylo mi sděleno, že přijde ten týden. A takto to šlo dalších pět týdnů," tvrdí.

Související obsah

Na webu VašeStížnosti.cz si na společnost podobně stěžuje více lidí. Jedna paní si například v listopadu objednala sedací soupravu. Ta do února nepřišla. "Současná situace a situace covidu-19 dodávky některých produktů skutečně opozdily," napsala mluvčí XXXLutz Blanka Smolíková. 

Paní Edita si stěžuje, že když oznámila, že chce odstoupit od kupní smlouvy, ředitel pobočky jí řekl, že odstoupit nelze. "Storno podmínky při objednávkách na obchodních domech se řídí našimi obchodními podmínkami," uvedla firma. 

"Kupní smlouva je postavena tak, že zákazník je vystaven sankcím a nemalým pokutám, kdežto prodávající se odvolává na všechno možné a nenese žádnou zodpovědnost," myslí si paní Edita. "Každá dodávka, stejně jako každý zákazník, který je touto situací dotčen, se řeší individuálně a je vždy nabídnuta kompenzace," sdělila ale mluvčí XXXLutz. 

Související obsah

Paní Edita se doručení nakonec nejspíš v blízké době dočká. "Pohrozila jsem právníkem a ČOI. Do hodiny mi bylo přislíbeno dodání do 14 dnů. Dnes tato lhůta proběhla a zboží je údajně na skladě budějovické pobočky," napsala paní Edita v pondělí 28. února.

Ostatní prodejci nábytku zatím podobné problémy s dodávkami nehlásí. "V tuto chvíli problémy s dodáváním zboží zákazníkům neregistrujeme," reagoval na dotaz mluvčí společnosti IKEA Petr Šašek.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

Důležité Události

Píše se na Deník.cz