Zajímavosti

Meta už cílí i na Čechy: Na sociálních sítích je mají chránit speciální nástroje

Společnost Meta v Česku spouští speciální projekt zaměřený na ochranu soukromí a bezpečnost uživatelů sociálních sítí. Kampaní "Moje Místo" se snaží firma upozornit na již existující nástroje, které mohou nejen mladí lidé na Instagramu či Facebooku použít, aby se lépe chránili. Projekt běží také v jiných evropských státech.

"Moje Místo" – tak se jmenuje kampaň, kterou společnost Meta spouští v Česku. Stejný projekt se rozebíhá i v dalších evropských státech. Jeho cílem je zvýšit mezi uživateli povědomí o již existujících nástrojích, které mohou použít pro zvýšení vlastní bezpečnosti a ochrany soukromí během užívání sociálních sítí Facebook a Instagram.

Meta připravila kampaň po konzultacích s mladými uživateli a v Česku se na ní podíleli odborníci z projektu E-bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci. Hned několik bezpečnostních nástrojů má pomoci ochránit zejména mladé lidi, kteří služby a platformy provozované firmou užívají.

"Chceme lidem dávat možnost vytvářet a sdílet otevřenější a propojenější svět. Toho je možné dosáhnout, pouze pokud se v našich aplikacích budou cítit bezpečně," říká Jakub Turowski, Public Policy Director pro střední a východní Evropu Meta Platforms.

Související obsah

​​Kampaň "Moje Místo" připomíná nástroje jako:

  • Skrytá slova – funkce, která skrývá žádosti o zprávy, které nechcete číst, včetně nevhodných komentářů, takže je neuvidíte vy ani vaši sledující
  • Zprávy, komentáře, označení/zmínky – funkce, která vám dává kontrolu nad tím, kdo vás může kontaktovat
  • Nastavení denních limitů – funkce, která vás pravidelně upozorní o přestávce, kterou by bylo vhodné si od Instagramu udělat a věnovat se i jiným věcem
  • Omezení – funkce, která vám umožňuje vytvořit si seznam lidí, které jste si přidali do přátel, ale nechcete s nimi sdílet svůj obsah
  • Tvoje aktivita – funkce, která vás nechává nahlédnout do shrnutí vaší aktivity a umožňuje vám spravovat, co na Facebooku sdílíte

Kampaň podporuje i série videí, která má kreativním způsobem zvyšovat povědomí o šesti bezpečnostních nástrojích na Facebooku a Instagramu. Byla vytvořena belgickou 3D ilustrátorkou a animátorkou Loulou João, která pomocí 3D softwaru vytváří vlastní unikátní realitu: digitální svět skládající se z postaviček a objektů z cukrové polevy. V rámci kreativy kampaně vidíme tyto postavičky prožívat dobrodružství, která představují kontrolu nad jejich bezpečností a online zkušenostmi.

Aby Meta předešla problémům, které mohou narušit pohodu uživatelů platforem Instagram a Facebook, spolupracuje po celé Evropě s řadou expertů. V Česku jde o již zmiňované odborníky z projektu E-bezpečí, který se zaměřuje na bezpečnost dětí v online prostředí.

"Společně chceme chránit uživatele při používání internetových platforem a aplikací, to je důvodem naší spolupráce se společností Meta. Lidé se musí na internetu cítit bezpečně a kampaň "Moje Místo" tomu výrazně napomáhá. Kampaně tohoto typu jsou navíc přínosné nejen pro děti, ale i pro rodiče, kteří je mohou využít k otevření diskuse se svými potomky," doplňuje Kamil Kopecký, vedoucí projektu E-bezpečí a Centra prevence riskantní virtuální komunikace na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz