Domácí

Hádky o opravách Barrandovského mostu. Nezvládají to, tvrdí opozice

Už za necelé tři týdny nás čekají komunální volby a ukazuje se, že jedním z hlavním témat je doprava. Právě zvládání důležitých dopravních staveb podle politologů bude rozhodovat o tom, kdo usedne v čele měst a obcí. Pražští politici proto teď řeší klíčovou rekonstrukci Barrandovského mostu, jejíž první fáze už měla být hotová, jenže se prodlouží zhruba o měsíc. Současné vedení Prahy podle opozice jednoduše svou práci nezvládá tak, jak slibovalo.

Klíčová dopravní tepna, po které denně přejede na 150 tisíc aut. Jenže řidičům v nich se jen tak neuleví, magistrát sice slíbil, že opravy budou trvat přesně 110 dní, nakonec se ale protáhnou. Řidičům tak dochází trpělivost. "Když tam kolikrát jedu, tak musím vyjíždět dřív, takže mi to vadí, hodně," prohlásil jeden z nich.

Podle kritiků a opozice jsou problémem hlavně plánovací schopnosti vedení magistrátu. "Nejsou schopni ani správně naplánovat tři měsíce trvající stavbu, mě děsí představa, že by tito lidé potom měli dělat něco jiného, například třeba stavit městský okruh," řekl předseda hnutí Motoristé sobě Petr Macinka, který kandiduje na pražského primátora.

Já jsem původně říkal, že to je politická odvaha opravit takovou dopravní stavbu tři měsíce před volbami, nicméně vzhledem k tomu, že oni chtěli první etapu stihnout před volbami prezentovat a to se jim nepodařilo, tak se z té odvahy stal kalkul, který jim nevyšel," zastupitel a kandidát hnutí ANO na primátora Patrik Nacher.

Související obsah

Kritikou nešetří ani zástupci koalice. Přestože jsou s Piráty, kteří vedou magistrát, ve vládě, v komunálních volbách jsou z nich rivalové. "Je to odpovědností pana primátora a jeho náměstka pana Scheinherra, ostatně vedli jsme mnoho debat během čtyř let, kdy pro tyto pány byla otázka dopravy na kole důležitější než výstavba a obnova dopravních staveb," uvedl zastupitel Jiří Pospíšil (Spolu pro Prahu - TOP 09).

"Zácpy, které jsou, jsou hodně neúnosné, prodlužuje se to. My jsme to říkali už v minulosti, že ten termín je nereálný a bohužel došlo na naše slova," sdělil zastupitel David Vodrážka (Spolu pro Prahu - ODS).

Podle radního pro dopravu Scheinherra ale magistrát za nic nemůže, za vším jsou prý nenadálé komplikace. Dovnitř mostu totiž zatékalo, aniž by o tom někdo věděl. "Každá rekonstrukce je trochu riziko, zjistilo se tam, že je možné ten most vyztužit ještě víc, aby se na něj nemuselo několik desetiletí znovu sáhnout. Byl zvýšen počet směn, které dělají, na tři, takže já pochopitelně se budu ptát pana náměstka, kdy ten most bude už otevřený," poznamenal primátor Zdeněk Hřib (Piráti). "Uvnitř mostu běží práce, kde byly dodělány úplně všechny díry, které se musely vyvrtat a teď se budou tahat ta nová předpínací lana," vysvětlil radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Související obsah

Podle opozice ale Barrandovský most není jediným problémem vedení Prahy. Zpozdila se i výstavba Štvanické lávky. Podle původního plánu měla být otevřena v září, pak v prosinci. Teď až na začátku příštího roku. Důvodem jsou prý složitější geologické podmínky v řece, ani s tím prý magistrát nepočítal.

"Netrpím žádnou zásadní láskou k panu primátorovi, vím, jak jsou složité tyhle stavby a chápu, že se musí udělat, je to škoda, že to nezvládá, ale prostě asi na to nemá kapacitu," prohlásil radní Prahy 5 David Dušek (STAN). "Problémy se vždycky mohou vyskytnout. Problémy jsou od toho, aby se řešily, ta lávka by měla být nově otevřena v horizontu několik měsíců," řekl Hřib.

Podle opozice je zanedbaný i Hlávkův most. Menší rekonstrukce sice proběhla před dvěma lety, generální oprava je ale plánovaná nejdříve na rok 2024.

Opravy se protahují

Původně měly práce skončit 2. září, avšak kvůli vynuceným úpravám projektu se zpozdí o 27 dní. To alespoň tvrdí zástupci magistrátu. Jakmile bude tato fáze oprav hotová, je v plánu několik změn, které by měly přispět k plynulejšímu provozu.

Jedno z opatření spočívá v tom, že levý jízdní pruh ve směru z centra bude určen pouze pro vozidla, která pokračují po Městském okruhu, a nebude z něj možné sjet do Modřanské. Zároveň v tomto jízdním pruhu bude zvýšena maximální povolená rychlost na 80 kilometrů v hodině.

Práce na mostě jsou naplánovány celkem na čtyři fáze, každá má trvat zhruba tři měsíce. Pokud se tedy nebude stavba zpožďovat, jako v případě této první fáze rekonstrukce. Podle plánu magistrátu by měla být celá oprava mostu hotová v roce 2025.

kdu, TN.cz

Komunální volby 2022

Komunální volby, tedy volby do zastupitelstev obcí, měst a městských obvodů, proběhnou v pátek 23. a v sobotu 24. září 2022 společně s volbami do Senátu.

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz