Domácí

Stanislav si myslel, že ho chce podvést dodavatel energií. Pak se nestačil divit

Stanislav si myslel, že ho chce podvést dodavatel energií. Pak se nestačil divit
Ilustrační fotografie | Zdroj: Getty Images

Panu Stanislavovi přišel začátkem léta nedoplatek od společnosti innogy ve výši 20 tisíc korun. Jelikož si příliš nerozumí se současnou technikou a internetové bankovnictví je pro něj podle jeho slov španělská vesnice, veškeré tyto záležitosti mu vyřizovala jeho neteř. Ta ovšem dodavateli energií poslala pouze necelou polovinu z celkové částky, zbytek si nechala. Pan Stanislav tak byl velice překvapený, když mu přišla výzva k doplacení dalších 11 tisíc.

Co si člověk neudělá sám, to nemá. O platnosti tohoto přísloví se přesvědčil důvěřivý pan Stanislav. Na vlastní kůži si totiž vyzkoušel, že svěřovat finanční transakce do rukou jiné osoby, byť patří do rodiny, se nemusí vždy vyplatit.

Na redakci TN.cz se obrátil zoufalý muž, kterému přišel dopis od advokátní kanceláře Jasenský & Dub, jejíž zástupci ho vyzvali k uhrazení nedoplatku 11 tisíc korun dodavateli energií innogy.

Související obsah

​"Vůbec tomu nerozumím. Nedávno mi zemřel otec, v domě bydlel s mou sestrou a její dcerou. Sestra však onemocněla, dlouhodobě leží v nemocnici. Neteř jsem si proto vzal do opatrovnictví a do domu se přestěhoval," začal ve svém vyprávění pan Stanislav.

V červnu mu přišlo vyúčtování za dodávky energií, společnost innogy po něm chtěla uhrazení nedoplatku ve výši 20 tisíc korun. Jelikož si pan Stanislav podle svých slov příliš nerozumí s internetem a současnou technikou, pověřil svou neteř, které dal příslušnou finanční hotovost, aby platbu uhradila.

Související obsah

​Transakce měla proběhnout v pořádku, neteř mu dokonce předala údajné potvrzení o provedené platbě. "Zaplatili jsme to už 27. června, nechápu, co po mně teď chtějí," divil se pan Stanislav. Redakci TN.cz poskytl i číslo smlouvy, kterou s innogy uzavřel jeho zesnulý otec.

"Až mi pošlete to potvrzení o platbě, okamžitě se tomu začneme věnovat. Podle čísla smlouvy tu ale skutečně evidujeme pouze devět tisíc, které pán zaplatil," uvedla pro TN.cz asistentka advokátní kanceláře Jasenský & Dub Eva Kořánová.

Související obsah

​Redakce následně zjistila, že potvrzení o provedené platbě není oficiální dokument bankovní instituce, ale jakýsi neoficiální papír s pochybnými údaji. "Ve čtvrtek večer to z mé neteře vypadlo. Přiznala se, že zaplatila pouze necelou polovinu, zbylých 11 tisíc korun si nechala. Nikdy bych tomu nevěřil, ztratila veškerou mou důvěru," nechal se slyšet pan Stanislav.

Muž podle svých slov neteři řádně vyčinil, omluvil se jak advokátní kanceláři, tak dodavateli energií. "Omlouvám se samozřejmě i vám, že jsem vás obtěžoval s něčím, co nebyla pravda," sdělil redakci TN.cz.

​Mladá žena sice ztratila důvěru svého strýce, do jisté míry však může hovořit o štěstí. Pan Stanislav se totiž s celou záležitostí nehodlá obracet na policii.

Kvůli energetické krizi přibylo krádeží dřeva:

TN.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz