Únava za volantem se stala osudná 55letému muži. Ten jel ve Škodě 120 z Brna z noční směny. U Holasic zřejmě při řízení zaspal a narazil do Peugeotu 206. Muž byl na místě mrtvý. Žena v peugeotu utrpěla zranění, s nimiž je ošetřována v nemocnici v Brně-Bohunicích. Našemu serveru to sdělil mluvčí policistů Brno-venkov Aleš Mergental.
"Nehoda se stala v půl sedmé ráno," uvedl mluvčí. Podle něj byl příčinou nehody mikrospánek. „Muž pocházel z Velkých Němčic," řekl Mergental.
"Škoda vjela do protisměru, kde čelně narazila do červeného peugeotu," řekl mluvčí. Podle něj 30letá žena v peugeotu utrpěla šok, ale byla při vědomí. "Stará škodovka byla po nehodě úplně zničená," řekl Mergental.
Policie odkláněla dopravu na silnici Holasice - Vojkovice. Ve čtvrt na deset se ale podařilo úsek zprůjezdnit.
Škoda 120 - pojízdná rakev
Staré škodovky se po českých silnicích prohánějí i nyní ve velkém počtu. Jejich bezpečnostní zabezpečení neodpovídá potřebám 21. století. Podle crashtestů je ve škodovkách smrtelně nebezpečná rychlost 48 kilometrů za hodinu. Při nárazu do pevné překážky se předek starých škodovek rychle poničí. Za zlomek vteřina "stodvacítka" změní v rakev na kolech. Přední část vozu nemá motor, ale ani karoserie není z nejpevnějších.
Trnem v oku jsou staré škodovky i pro hasiče. Ti pražští si povídají o tragické nehodě škodovek z 90. let. Tehdy byla škodovka doslova napasovaná mezi dvěma tramvajemi. Ze Škody 120 tak zbyla plechová konzerva o šířce 30 centimetrů. V útrobách zemřeli dva lidé.
Model Škoda 120 se začal vyrábět před více než třiceti lety a jeho poslední verze vyjely z linky až v roce 1990. Auto bylo velmi populární, mělo totiž spoustu předností - bezpečnost a pevná konstrukce jimi ale rozhodně nebyly.
Zejména po vesnicích jezdí takovýchto aut stovky. Málokdo si ale uvědomuje, že v případě i třeba menší nehody jsou tito veteráni životu nebezpeční. Podle provozovatelů vrakovišť už si to lidé začínají uvědomovat.
Mikrospánek za volantem
Mikrospánek je pro řidiče nepříjemnou noční můrou. Stačí chvilka nepozornosti a vše může skončit tragicky. Jaká jsou rizika mikrospánku?
Odborníci upozorňují, že nejčastěji můžeme zaspat v autě kolem třetí hodiny ráno. Největší nebezpečí je na dálnicích, kde monotónní jízda uspává. Pokud cítíte únavu nohou, zad, hlavy a očí, okamžitě zastavte! Podle lékařů není nejvhodnější si při přestávce dát kafe nebo cigaretu. Spíše by měli řidiči hodně pít a dát si něco lehkého k jídlu. Dalším trikem, jak nezaspat, je pustit si rádio nahlas. Pokud máte v autě spolujezdce, pak komunikace je dalším pomocníkem v boji proti mikrospánku. Proti spánku pomáhá i žvýkání.
Předpokládá se, že mikrospánek lze uvést jako příčinu dopravní nehody s následkem smrti zhruba u tří procent usmrcených osob za kalendářní rok.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz