České dráhy mají další problém s rychlovlakem Pendolino. Žalobci znovu prověřují jeho bezpečnost. Vlaky si na řadě míst vůbec nerozumí se zabezpečovacím zařízením. Podle dokumentu získaného naší televizí mají proto například strojvůdci za úkol vypnout na některých místech motor a jezdit samospádem. Někteří drážní experti si myslí, že Pendolina by u nás neměla vůbec jezdit.
Interní dokument ČD ale říká: Pendolina mají problém jezdit po českých tratích tak, aby bez problémů fungovalo zabezpečovací zařízení. Špatně pracují například kolejová čidla signalizující přehřátí a nebezpečí požáru vlaku.
"To čidlo nepracuje tak, jak má, může vyhodnotit, že není něco v pořádku, i když to v pořádku je," říká mluvčí drah Ondřej Kubala.
Výsledek: Dráhy v interním dokumentu nařizují výpravčím, aby vlak nezastavovali, i když čidlo hlásí problém.
Špatně funguje i jedna z náhradních tratí pro Pendolina.
Výsledek? Dráhy nařizují strojvůdcům vypnout v tomto úseku motor. Laicky řečeno jet samospádem.
Dráhy ale vzkazují: bezpečnost cestujících ohrožena není.
Kauzou Pendolino se začali znovu zabývat žalobci. Státní zastupitelství prověřuje, zda někdo v souvislosti s provozem Pendolin nespáchá trestný čin obecného ohrožení. Problémů s těmito vlaky už byla v minulosti celá řada.
Policie už Pendolina prověřovala několikaráít, nikdy nikoho neobvinila.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz