Tragédie! Takto hasiči označují to, co se odehrává letos na silnicích. V hořících automobilech totiž letos zemřelo tolik lidí co nikdo za poslední léta nepamatuje. Nejčastěji se tak stalo po dopravních nehodách, kdy auto vzplálo a lidé se z něj nedostali ven. Obecně ale auta hoří hlavně kvůli jejich tragickému technickému stavu.
Za první tři čtvrtletí letošního roku zemřelo při požárech v dopravě celkem 37 lidí, což je nejtragičtější výsledek minimálně od začátku 90. let.
A to se loni hasiči radovali, že v hořících autech konečně neumírá tolik lidí. Za prvních 9 měsíců totiž registrovali 13 mrtvých.
Shořelo přes 1300 osobních a téměř 280 nákladních aut a 41 autobusů, trolejbusů a tramvají.
V dopravě je druhý nejvyšší počet požárů po požárech v domácnostech.
V zimě se řidiči snaží rozmrazit automobil pomocí otevřeného ohně. A část požárů způsobily kuny, které rozhryzaly kabely. Nejvíce řádí na Zlínsku.
Jak to, že na silnice vyjíždějí vraky a pak hoří, to ministerstvo dopravy ví: Na stanicích technické kontroly dochází k selhání lidského faktoru, vozidla dostávají kontrolní nálepku aniž přijedou na kontrolní linku.
Za to byly letos zavřeny dvě STK. Poctivé stanice ale říkají: Každé desáté auto nepustíme
Aby vraky na silnicích už nejezdily, ministerstvo vyvinulo systém nepřetžitých kontrol všech stanic za pomoci počítačů a kamer.
Počítačově hlídané kontroly STK, od nichž si hasiči slibují i citelný pokles požárů automobilů v souvislosti s technickým stavem, odstartují s počátkem nového roku.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz