Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 5. 12. 2017
Vánoce se blíží

Část rodičů nakupuje pro děti pod tlakem. A za víc, než by měli!

Děti u stromečku
Zdroj: Profimedia
Ilustrační snímek

Nákup vánočních dárků je pro spoustu lidí velký stres. A pro rodiče dvojnásob - ti musejí na jedné straně žonglovat s přáními svých ratolestí a na straně druhé s rodinným rozpočtem. A často ten boj prohrají.

Přesně 29 procent rodičů v Česku zažívá společenský tlak, aby svému dítěti koupili věc, kterou si nemohou dovolit. V tomto duchu se odehrávají i letošní předvánoční nákupy. Nejčastěji tomuto tlaku rodiče podlehli v případě, že šlo o mobilní telefon (34 %) nebo značkové oblečení (17 %) pro jejich ratolest. Následují různé zájezdy, obuv nebo počítače. Až 28 procent rodičů pak překračuje při koupi věcí dětem své finanční možnosti.

 

Ukazuje to nová Zpráva o platebním chování spotřebitelů za rok 2017, kterou pro Českou republiku z evropského reportu každý rok zpracovává společnost Intrum Justitia.

 

"Češi jsou obecně finančně velmi zodpovědní a neradi překračují své finanční možnosti. Při placení svých závazků například devět z deseti dotázaných souhlasí s názorem, že je třeba vždy účty zaplatit včas. Ovšem při koupi věcí svým dětem často neodolají tlaku koupit věc nebo službu nad své finanční možnosti,“ prozrazuje Karol Jurák, výkonný ředitel společnosti Intrum Justitia.


 

Skoro polovina lidí si peníze, které nemá, půjčí v bance, osm procent z nich ale volí dokonce lichváře.

pez TN.cz