Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 14.12. 2016 14:03
Vaše téma

Kolovratník: Výstavbu dálnic brzdí otevřená legislativa a odvolání

Zdroj: TN.cz

Hostem pořadu Vaše téma byl v úterý 13. prosince poslanec a zastupitel města Pardubice Martin Kolovratník. Ten je v hnutí ANO odborníkem na dopravu. Řeč tak přišla na výstavbu dálnice, na budování vysokorychlostních tratí nebo změny v registraci vozidel.

Pozvání moderátorky Michaely Šmídové přijal poslanec a zastupitel Pardubic Martin Kolovratník, odborník hnutí ANO na dopravu. Nejpalčivějším tématem, které trápí východní Čechy, odkud Kolovratník pochází, je chybějící dálnice D35.

 

Ta vytvoří severní propojení Prahy s Olomoucí a s Ostravou a přesune se na ní doprava z přetížené silnice první třídy číslo 35, která dnes prochází centry východočeských měst, kupříkladu Vysokého Mýta či Litomyšle.

 

Výstavbu infrastruktury podle Kolovratníka brzdí legislativa, především přílišná otevřenost k neziskovým organizacím a nevládnímu sektoru. Při projednání povolení v územím rozhodnutí, při projednávání dopadů na životní prostředí, se může někdo odvolat. Často odvolání přicházejí od organizací, které z místa vůbec nejsou. Kilometr dálnic podle poslance Kolovratníka vychází v průměru na přibližně 400 milionů korun.

 

Moderátorka Michaela Šmídová s hostem probrala také registr vozidel. Na základě návrhu, který poslanci schválili, bude nově možné při nákupu nebo při prodeji auta učinit zápis do registru kdekoliv. Prodávající a kupující tak za sebou nemusí jezdit, což je pro řidiče velké usnadnění.

 

 

Novela by měla také zabránit situacím, kdy kupující nepřihlásí auto do registru a přestupky tak jdou za bývalým majitelem. "Novelou jednoho z paragrafů dáváme úřadům možnost aktivně konat, provést zápis do registru z moci úřední," vysvětluje Kolovratník. Pokud prodávající prokáže, že auto prodal, nebude mu hrozit, že ponese zodpovědnost za to, co s autem dělá nový majitel.

 

Řeč přišla také na téma vysokorychlostní železnice, kterou Kolovratník velmi podporuje. Cesta mezi Prahou a Brnem by přes Vysočinu trvala pouhou hodinu. Podle Kolovratníka by to otevřelo nové pracovní možnosti.

 

Po absolvování holického gymnázia vystudoval Kolovratník odbor dopravní inženýrství na Dopravní fakultě Jana Pernera na pardubické univerzitě. Působil v soukromé společnosti, v telekomunikacích a od roku 2001 v pardubické pobočce Českého rozhlasu, kterou až do voleb v říjnu 2013 vedl.

 

 

V roce 2013 kandidoval coby lídr kandidátky v Pardubickém kraji do Sněmovny za hnutí ANO. Ve Sněmovně má na starosti média, jeho zájmem zůstává i doprava. Proto byl několikrát zmiňován jako možný kandidát na ministra dopravy. Jednačtyřicetiletý Kolovratník je ženatý a má dva syny.
 

vbo TN.cz
Obchodní sdělení

NIČÍTE SI NEHTY LAKOVÁNÍM?