Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 5. 5. 2017
kontroly čoi

Na horách se šidí čím dál víc! Na tyhle věci si dávejte největší pozor

Skiareál Lipno
Zdroj: Profimedia
Ilustrační foto

Téměř ve třetině zimních středisek letos šidili zákazníky. Inspektoři České obchodní inspekce (ČOI) zjistili porušení právních předpisů ve 151 případech, což je o 3,5 % více než v loňském roce.

Letošní zima přinesla nejen více sněhu, ale i více zjištěných nedostatků při kontrolách České obchodní inspekce, která provedla v období zimní turistické sezóny 477 kontrol zaměřených na nabídku a prodej výrobků a poskytování služeb. Kontrola probíhala především v horských rekreačních střediscích, sportovních areálech, zimních stadionech, kluzištích, lanovkách, vlecích, půjčovnách sportovních potřeb a provozovnách veřejného stravování.

 

Inspektoři ČOI zjistili porušení právních předpisů ve 151 případech, kdy v této zimní sezóně provedli o 72 kontrol více než v sezóně 2015-2016. V procentuálním vyjádření došlo ke zvýšení počtu kvalifikovaných nedostatků téměř o 3,5 oproti roku minulému. ČOI uložila celkem 123 pokut v celkové hodnotě 218 500 korun.

 

"Kontrolní akce České obchodní inspekce prokázala, že v turistických centrech a dalších rekreačních střediscích neustále dochází k poškozování spotřebitelů, zejména v oblasti pohostinství. Mezi nejčastěji zjišťované nedostatky patřilo neseznámení spotřebitele s cenami nabízených výrobků a poskytovaných služeb. ČOI bude v této kontrolní činnosti pokračovat i v další zimní sezóně," řekl ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.  

 



Na co si dávat na horách největší pozor?

Nejčastěji docházelo k porušení zákona o ochraně spotřebitele, celkem to bylo ve 166 případech:

 

v 54 případech došlo k porušení povinnosti prodávajícího řádně seznámit spotřebitele s cenou nabízených výrobků a poskytovaných služeb 

 

v 51 případech došlo k porušení povinnosti prodávat výrobky ve správné hmotnosti, míře nebo množství a umožnit spotřebiteli překontrolovat si správnost těchto údajů 

 

v 19 případech nebyl vydán doklad o zakoupení výrobků nebo služeb, ačkoli si o něj spotřebitel požádal, nebo byl vydán doklad bez zákonem stanovených náležitostí 

 

ve 14 případech bylo zjištěno porušení povinnosti prodávat výrobky a poskytovat služby za ceny sjednané v souladu s cenovými předpisy a ceny při prodeji výrobků nebo poskytování služeb správně účtovat 

 

ve 28 případech bylo kvalifikováno porušení dalších ustanovení zákona o ochraně spotřebitele ze strany prodávajících, avšak v menším rozsahu

mom TN.cz