bezpečnostní opatření

Kvůli košíku se strhla hádka. Obchody je nedezinfikují, stěžují si lidé!

Nákupní košík - Ilustrační foto
Zdroj: Profimedia
Martin Klícha
Martin Klícha
Aktualizováno 10:34
25.11. 2020 9:28
Téma:

Omezení, podle kterého musí být v obchodech menší počet lidí (jeden člověk na 15 metrů čtverečních), vyřešily některé prodejny tak, že omezily počet košíků či vozíků, aby vše uhlídaly. Ne všem zákazníkům se toto opatření líbí, kvůli nákupu jedné věci si košík brát nechtějí. Někteří lidé se brání i slovy, že se košíky prý stejně nedezinfikují.

S nepříjemným zážitkem právě kvůli košíkům se svěřila i čtenářka TN.cz, která podle svých slov vběhla do prodejny Albert pro jedinou věc. Byla sama, neměla tašku, doprovod, přes rameno pouze kabelku.

 

"U stojanu s dezinfekcí jsem si vydezinfikovala ruce a šla hledat do regálu jednu položku, kterou jsem potřebovala koupit. Pán na mě začal volat 'paní, vezměte si košík'. Otočila jsem se, protože jsem nevěděla, na koho volá. No bylo to na mě. Odpověděla jsem mu, že nepotřebuji a že si ho nevezmu. Do toho se ozvala prodavačka z kasy, že si ten košík vzít musím," popsala čtenářka s tím, že pokračovala k regálům.

 

V momentě se podle ní strhla hádka. "Čekala jsem normálně, že na mě zavolají i policisty kvůli košíku," přiblížila vyhrocenou situaci.

 

Koš si odmítla vzít kvůli tomu, že se podle ní tyto nedezinfikují a pokud prodejna trvá na tom, aby je lidé používali, měla by je pravidelně čistit.

 

 

Podle ředitele komunikace obchodů Albert Jiřího Marečka ale investuje řetězec do ochrany zákazníků i zaměstnanců, sanitace a dezinfekce měsíčně desítky milionů korun.

 

"Dezinfekce madel se provádí jejich otěrem hadrem, který je napuštěný dezinfekčním roztokem v kombinaci s rozprašováním aerosolu dezinfekčního roztoku. Zároveň si zákazníci dezinfikují ruce před nákupem a případně i po něm a také mají možnost použít jednorázové rukavice. Tento způsob je používaný všemi řetězci v tuto chvíli prakticky po celém světě a obecně považován za dostatečně účinný," odmítl kritiku Mareček.

 

Máte s nákupy v posledních dnech podobnou (nepříjemnou) zkušenost? Napište nám na e-mail zpravy@nova.cz. Děkujeme!

TN.cz