Zrušené dovolené

Cestovky nevrací peníze za zrušené zájezdy, stěžují si klienti

Vrácení peněz za dovolenou
Zdroj: Getty Images
Ilustrační fotografie.
Lucie Staničková
Lucie Staničková
Publikováno 1. 4. 2020
Téma:

Řada Čechů se v nastalé situaci potýká s problémem, kdy není možné ze země vycestovat a jejich zájezd do zahraničí byl zrušený nebo ho museli sami zrušit. Většina klientů cestovních kanceláří však může přijít až o desítky tisíc korun za neuskutečněné zájezdy.

Lidé si začínají stěžovat na přístupy jednotlivých cestovek. Ty jim nevyplácí odškodnění, na která mají nárok. Zároveň k jednotlivým případům prý nepřistupují individálně a nehledají alternativní řešení.

 

S tímto problémem se potýkají například zákazníci cestovní kanceláře NEV DAMA. Mnoho z nich čelí vysokým storno poplatkům za zrušené zájezdy a z kanceláře jim chodí pouze automatické odpovědi. Jiní klienti stále čekají na odškodnění za stornovaný zájezd. 

 

Jeden z nespokojených zákazníků kontaktoval redakci TN.cz. I když mu cestovní kancelář slíbila odškodnění, žádné zatím nedostal. "Spolu s dalšími poškozenými chystáme hromadnou žalobu," uvedl v emailu. 

 

 

Přestože na webových stránkách cestovky stojí, že zákazníky budou prodejci včas kontaktovat, mnoho klientů dodnes neobdrželo jediný e-mail a neví, co dál.

 

"Situaci řešíme, ale definitivní řešení zatím nemáme a prosíme o shovívavost. Nechceme nikoho poškodit, ale i pro nás je to obtížná situace,“ reagoval mluvčí cestovní skupiny FISCHER Jan Bezděk.

 

Současný stav je zatím velmi nejasný. Mnoho lidí si také stěžuje na to, že agentury jim nechtějí vrátit peníze za zrušený zájezd a nabízí náhradní termín nebo odškodnění v podobě voucheru, což někteří klienti odmítají.

 

"Pokud cestovní kancelář nedostane peníze zpět od dodavatelů, nemůže je vrátit, a proto nabízí vouchery. Nic však nebrání tomu, aby se k některým případům přistupovalo individuálně. Tehdy je potřeba znovu kontaktovat cestovní agenturu, uvedl mluvčí Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež.

 

 

Lidé stále častěji také ruší zájezdy, které se měly uskutečnit v budoucnu. V tomto případě musí zaplatit "odstupné,“ tedy storno poplatek a postupovat podle smlouvy.

 

"Pokud by těmto klientům cestovní kanceláře účtovaly vyšší poplatky, které nejsou uvedeny ve smlouvě, je možné se obrátit na Českou obchodní inspekci,“ dodal mluvčí Jan Papež.

 

Kvůli zavřeným hranicím s Rakouskem a Německem se řada pendlerů rozhodla přestěhovat. Více v následující reportáži: 

TN.cz