ODBORNÍK RADÍ

Propadl vám zájezd na dovolenou? Co dělat bod po bodu

Lucie Šprinclová
Lucie Šprinclová
21.4. 2020 5:55

Cestovní kanceláře jsou zahlcené dotazy nespokojených klientů. Vyčítají cestovkám, že jim nechtějí vrátit peníze. Nebo že požadují po klientech doplacení zájezdu, který se nekoná. Také jim cestovky nabízejí výměnou za letenku vouchery, kterým ale lidé nevěří. Jak nepřijít o své peníze ani zájezd, vám poradí advokátka Barbora Masařová.

Zaplatili jste dovolenou v zahraničí a těšili se na ni. Poté ale přišel koronavirus a uzavření hranic. Lidé se teď bojí o své peníze, které do dovolené vložili. A to nejen po vyjádření prezidenta Miloše Zemana, který řekl, že by cestování mohlo být omezeno ještě rok. Cestovní kanceláře totiž nabízejí spíše jiné termíny nebo předplacené vouchery s delší dobou využití než vrácení celé částky.

 


"Zákazníci se nemusejí bát. Cestovní kancelář jim musí nabídnout náhradní zájezd- voucher. Musí ho nabídnout v tzv. ochranné době, která končí 31. 8. 2021. K tomu musí nabídnout zájezd, který je stejné nebo vyšší jakosti. Např. když máte zakoupený 4 hvězdičkový hotel, musí vám nabídnout stejný hotel, a to i za cenu toho, že je pravděpodobné, že ty ceny budou navyšovány jak leteckými společnostmi, tak hotely,“ vysvětluje Barbora Masařová.

 


Ne všichni ale vyjíždějí do zahraničí s cestovní kanceláří. Ubytování v hotelu si mnozí rezervují přes on-line systémy. V těchto případech, kdy hotely nemohou přijímat hosty, nabízejí většinou bezplatný posun termínů, případně vracejí peníze zpět na účet. A co dělat při splátkách dovolené? Platit nebo přestat platit? Nejen na to vám odpoví advokátka Barbora Masařová pod titulkem článku.

 

TN.cz