Räikkönena vyřadila ve Valencii také prasklá ojnice, mechanici si rizika byli vědomi.
Porucha na monopostu Kimiho Räikkönena v průběhu Velké ceny Evropy, byla stejného charakteru, jako v případě jeho kolegy Felipeho Massy před třemi týdny v Budapešti. Šlo o prasklou ojnici motoru.
Motor vyměnit nechtěli
Pro Ferrari tentokrát nejde o žádné překvapení. Italský tým si byl plně vědom rizika, které v závodě hrozí, ale byl s to podstoupit jej, protože výměnou motoru by finský jezdec klesl o deset míst zpět na startovním roštu. Räikkönenův motor měl totiž za sebou jen jeden závod z povinných dvou.
A to, že bude závod riskantní, věděla stáj z Maranella již dávno. Ojnice motoru ve Finově vozu je výrobou ze stejné sady, jako byla porouchaná ojnice Felipeho Massy. Inženýři italské stáje dopředu odhadovali, že se ve Valencii nebude dát předjíždět, proto se rozhodli s motorem zariskovat.
Hledá se příčina prasklé ojnice
V současnosti probíhají další analýzy, které mají za cíl zjistit, co způsobilo selhání ojnice. Jelikož ale byla ze stejné výrobní sady jako ta Massova, půjde zřejmě o podobný problém. Řešit problémy s motorem Ferrari začalo okamžitě. Na trať v Monze už vyjel s F2008 Andrea Bertolini, ve středu a ve čtvrtek bude pokračovat Massa, poslední den testů nastoupí Räikkönen.