"Je to posun k větší ziskovosti,“ shodují se majitelé pražských „S“.
Od příští sezony se Pohár UEFA bude hrát pod novým názvem Evropská liga, bude mít centrální prodej televizních a reklamních práv, tak jako je má Liga mistrů. České kluby Slavia a Sparta, které pravidelně startují v pohárové Evropě, změny v Poháru UEFA vítají. Hlavně změna v marketingu by pro české kluby mohla znamenat výrazný finanční přínos a krok k lepší ekonomické stabilitě.
Sparta: Zvýší to prestiž
"Pro nás je to rozhodně posun k větší ziskovosti. My určitě na tom nejsme jako kluby z nejatraktivnějších fotbalových zemí a prodej našich televizních práv nebyl příliš atraktivní," řekl člen představenstva Slavie Tomáš Rosen a připomněl, že zápasy s rumunským klubem Vaslui žádná z televizí nevysílá. "Závisí to na vylosovaném soupeři a o mužstvo z Rumunska nikdo zájem nemá," dodal Rosen.
I Sparta nový model Poháru UEFA vítá, a to hned z několika důvodů. "Určitě to zvýší prestiž této pohárové soutěže a také ekonomický profit pro jednotlivé kluby. Na českém trhu by to mohlo usnadnit i jednání ohledně televizních práv, která jsou zde neobyčejně složitá," připomněl ředitel sparťanské komunikace Jakub Otava, že zápasy českých klubů v evropských pohárech jsou letos zatím na obrazovkách jen sporadicky.
Přes všechny nové výhody soutěže ale Sparta doufá, že se premiérovému ročníku Evropské ligy vyhne. "Věříme, že v příští sezoně budeme hrát znovu Ligu mistrů," naznačil letenský mluvčí hlavní cíl pražského klubu.