Prvoligová Kometa Brno může dostat příspěvek osm milionů korun, který pro ni schválili brněnští zastupitelé. Město si za částku chce “koupit“ od klubu reklamu.
Vedení města chtělo hokejovému celku poslat příspěvek formou finančního daru, jenže to by se jednalo o veřejnou podporu, která není legitimní.
Správný Čech si poradí opravdu vždycky
Představitelé Brna přišli s tím, že si za osm milionů korun pořídí jakési marketingové zviditelnění, přičemž na příspěvek vypsalo uzavřené výběrové řízení, ve kterém byla jenom Kometa.
“Správní řízení zahajovat nebudeme, protože se nejedná o veřejnou zakázku. Bereme argument, že nikdo jiný než Kometa se do řízení přihlásit nemůže, žádný jiný klub totiž v Brně není. Město ale musí za své peníze dostat adekvátní produkt,“ uvedl zástupce antimonopolního úřadu Jaroslav Pecina.
Logo města na dresech
Pokud tedy reklama nebude adekvátní ceně, Brno může mít problémy ze strany Evropské komise právě z pohledu nedovolené veřejné podpory. Nikoliv ze strany vypsání uzavřeného výběrového řízení. Dodržování ustanovení o veřejné podpoře totiž kontroluje samotná Evropská komise, antimonopolní úřad má jen poradní roli. "Naším úkolem je pouze sdělit stanovisko a případně pomoci při jednání v Bruselu," vysvětlil Pecina.
Osmimilionová "reklamní zakázka" má vypadat tak, že hokejisté budou mít logo města Brna na svých dresech. A v názvu klubu zůstane slovo Brno, které chtěl majitel klubu Libor Zábranský v době sporů s městem vymazat.