Esport

Známé značky v esportu: do hráčů investují Adidas, Kia i sušenky KitKat.

Známé značky v esportu: do hráčů investují Adidas, Kia i sušenky KitKat.
Zdroj: Instagram

Sponzoři jsou nedílnou součástí jakéhokoliv sportu. Nikdo si dnes již asi nedokáže představit hráče jakéhokoliv předního týmu, kteří by na svém dresu neměli loga celé řady světových firem. Jinak tomu není ani v esportu a některé společnosti, které se své produkty rozhodly propagovat právě touto cestou, vás pravděpodobně překvapí.

Podívejme se například na partnerství, která byla navázána v průběhu ledna letošního roku. Některá z nich nás asi neudiví. Například o tom, že Team Liquid prodlouží dlouhodobé partnerství s firmou Alienware, která se zabývá produkcí počítačových komponentů, snad ani nebylo pochyb. Stejně tak nová aliance celku Guild Esports s periferie produkující společností Hyperx nepředstavuje nic, co by člověk neočekával.

Zato o tom, že Mistrovství Evropy ve hře League of Legends od roku 2019 pravidelně sponzoruje firma Kia Motors se již tolik nemluví. Michael Choo, jeden z vrcholových manažerů Kia Motors, se nechal slyšet, že se „nejvíce těší, až na herní mapě Summoner’s Rift uvidí zářit jejich nové firemní logo.“

Zcela nová je spolupráce evropského celku G2 Esports s předním světovým výrobcem sportovního oblečení, značkou Adidas. Zakladatel a výkonný ředitel G2 Esports, Carlos Rodriguez, se pro partnerství s německým koncernem rozhodl prý proto, že jde o jednu z mála firem, která jde cíleně kupředu a doopravdy přemýšlí nad možnostmi, které se jí v budoucnu nabízí.

Pozadu nezůstávají ani firmy produkující sladké pochoutky. Například KitKat se letos podařilo nejen stát se jedním ze sponzorů Mistrovství Brazílie ve hře League of Legends, ale i hlavním partnerem Mistrovství Evropy ve stejné hře, o kterém již byla zmínka v souvislosti s Kia Motors. Navíc se čokoládou pokryté sušenky staly i letošním partnerem španělské esportové organizace Vodafone Giants. Lízátka Chupa Chups se zase rozhodla podpořit esport ve Velké Británii a utvořila partnerství s týmem Excel Esports.

Výčet nových spoluprací mezi esportovými týmy a světovými značkami ze všech možných průmyslových odvětví by mohl být nekonečný. Zmínit můžeme například ještě partnerství organizace Team Vitality s firmou Garmin produkující elektroniku vybavenou GPS či výrobce profesionálního hráčského vybavení Razer, který se stal jedním ze sponzorů letošního Mistrovství světa v Mobile Legends. I na základě podobných spolupráci lze pozorovat, že prostor mezi klasickými a elektronickými sporty se stále zmenšuje a do budoucna můžeme očekávat, že podobné trendy budou jen a jen narůstat.

TN.cz
Voyo

Sledujte Nova Sport ve full HD na Voyo.cz

Důležité Události