Ne že by závod v Monte Carlu skončil pro Ferrari přímo blamáží, ale pouhých sedm bodů do poháru konstruktérů oproti osmnácti, které získal McLaren díky double Fernanda Alonsa a Lewise Hamiltona, je jeho bilance na městkém okruhu v malém knížectví na Azurovém pobřeží poměrně tristní.
Že by pneumatiky?
Však už se také ozval týmový šéf Jean Todt. "Musíme být důraznější, víc se tlačit dopředu. Nicméně McLarenu gratuluji," prohlásil na stránkách Ferrari Todt. Důvod tak kruté porážky v Monacu ale hledal jen těžko. Räikkönenova situace byla celkem jasná, po zbabrané kvalifikaci mohl na dobré úmístění pomýšlet jen těžko.
Zato Massa, vítěz posledních dvou závodů, se ani nepokusil ze svého třetího místa McLareny atakovat. "Felipe se držel těsně za Hamiltonem a pak najednou během pěti kol ztratil snad patnáct sekund. Nevím, jak je to možné. Snad pneumatikami, Felipe si při první zastávce přezul na měkčí směs, Hamilton naopak zvolil tvrdší pneumatiky," přemýšlel Todt, proč McLareny jeho rudé vozy v Monte Carlu doslova deklasovaly.
Räikkönenova ztráta Todta neděsí
Šéf maranellské stáje nyní navíc musí řešit zapeklitou situaci Kimiho Räikkönena. Ještě dva závody zpět se spolu s Alonsem a Hamiltonem dělil o vedoucí pozici světového šampionátu, nyní ztrácí už patnáct bodů. Ve Španělsku ho z boje o body vyřadila technická závada, v Monacu nezvládl kvalifikaci a nakonec mohl být rád, že po startu ze 16. pozice urval alespoň bod za osmé místo. "Je to stále velmi otevření. Nemožné by to bylo, kdyby zbývaly do konce seriálu dva závody, ale ono se jich pojede ještě dvanáct. A to znamená v každém závodě získat o 1,25 bodů více, než konkurence. A to není moc," počítá Todt.
Šéf Ferrari přiznává: Konkurence je silná
Jenomže aby mohli jeho jezdci získávat více bodů, než McLaren, musí v první řadě zrychlit jejich monoposty. Vždyť v Monte Carlu nadělili Alonso s Hamiltonem třetímu Massovi více než minutu. "Monte Carlo je velmi specifická trať, v Montrealu to bude úplně jiný závod. Samozřejmě, že resepktujeme konkurenci, je velmi dobrá a velmi silná a navíc má od začátku sezony velmi spolehlivé stroje," přiznává Todt přednosti McLarenu, zároveň ale jedním dechem dodává: "Připravujeme pár modifikací, které nám pomohou být znovu silnější. A především musíme neustále tvrdě útočit."
Může v této chvíli pomoci Ferrari alespoň sedminásobný mistr světa Michal Schumacher, který se při posledních dvou závodech objevil přímo u mechaniků Ferrari? "Pozoroval veškeré dění a své pocity konzultoval s inženýry. To ale bylo vše. On sám nechce mít zatím žádný zásadní vliv na klíčová rozhodnutí Ferrari," prohlásil Todt.
Na to, aby jeho vozy mohly už v příštím závodě znovu plně konkurovat McLarenům má Todt necelé dva týdny, už 10. června se totiž v Montrealu jede Velká cena Kanady. TV NOVA a Galaxie sport budou znovu u toho.