Jídlo s kořením kari jednou nebo dvakrát týdně by mohlo být prevencí pozdější demence.
Klíčovou součástí koření, které je vlastně směsí kurkumy, papriky a dalšího koření, je kurkumin. Američtí vědci si myslí, že právě ten zabraňuje rozšíření bílkovinného povlaku v mozku, který se pravděpodobně podílí na vzniku Alzheimerovy nemoci, uvedl to server BBC.
Tato teorie ale byla naopak britskými vědci na každoroční celosvětové konferenci psychiatrů přijata pouze vlažně, protože ještě nedošlo k intenzivnímu výzkumu na lidech.
Profesor Murali Doraiswamy z americké univerzity v Severní Karolíně řekl, že existují důkazy, že lidé, kteří jedí dva až tři krát týdně kari, mají nižší riziko demence v pozdějším věku.
Experimentovali především s vyšším množstvím dávek kari, protože chtěli přijít na to, jestli lze pozitivní účinek koření úměrně zvětšit se zvyšováním dávek.
Účinek kurkuminu byl zatím důkladně vyzkoušen jen na zvířatech. Mozky myší, kterým byly podávány vysoké dávky kurkuminu, vykazovaly nízký výskyt bílkovinného plaku, nebo se jim bílkovinný plak začal dokonce rozpouštět.
Sledujte Televizní noviny bez reklam na Oneplay.cz