Praga je zpátky! První český supersport má značku Praga a jezdí a vypadá jako formule. Přitom smí na silnici i do firemních garáží. V zatím jediném prototypu Pragy R1R se s větrem o závod proháněl Aleš Vašíček.
Když se řekne Pragovka, většina z nás si vybaví legendární náklaďák. Buďte si ale jisti, že po zhlédnutí reportáže se vám do představ vloudí i formule.
400 koní pod kapotou, zrychlení z nuly na sto pod tři vteřiny a v ostře řezaných zatáčkách přetížení i 2G. Tohle všechno můžete zažít v novém voze Praga. Zkrotit její čtyři stovky koní o váze auta pouhých sedm set kilogramů, to už chce ale trochu cviku.
Související obsah
Praga už vyrábí dva závodní speciály, Praga R4 a Praga R1. Právě na druhém ze jmenovaných vozů postavila česká automobilka sériově vyráběný vůz Praga R1R.
Pragovky - auta, která vozila herečky i odpadky
V meziválečném období vyrobila Praga stovky tisíc osobních automobilů. Vyráběla také motocykly, nákladní automobily, autobusy, trolejbusy a dokonce i letadla. Po válce byla výroba osobních automobilů utlumena, když v roce 1947 sjela z linky poslední Praga Lady.
V pragovce jezdilo osmdesát procent taxikářů. Na cesty v něm vyrážel prezident Masaryk a na filmové premiéry se jím vozila Lída Baarová. Stejně tak je používali hasiči, popeláři a čeští vojáci ve vozech téhle značky vyháněli z Kuvajtu irácké okupanty.