Praga

Český supersport Praga R1R na 1500 km dlouhé cestě napříč Evropou

Prototyp českého supersportovního automobilu vyrazil na cestu z Monaca do Španělské Marbelly. A za jeho volantem sedí známý youtuber, lyžař a milovník exotických vozidel Jon Olsson. Cílem je legendární závodní okruh Asscari.

Již samotná cesta vedoucí z Monaca přes Barcelonu až do jihošpanělské Marbelly má prokázat schopnost Prahy R1R polykat běžné silniční kilometry. A poté co zkusí obstát i v běžném provozu, tak dorazí na závodní okruh Ascari, kde se setká s závodními speciály třídy GT3 a dokonce LMP3 (Le Man Prototypes), aby si to s nimi rozdala v souboji o nejrychlejší čas.

DOPORUČUJEME: LaFerrari Aperta - video, které se vám bude líbit!

Celou cestu je za volantem světově proslulý Jon Olsson, který absolvoval několikrát závod GumBall 3000 se svým Audi RS6 upraveným na 1000 HP a letos brázdí ulice Monaca i sjezdové svahy se svým Lamborghini s výkonem přesahujícím 800 PS. Hned po prvním dnu v Pragovce prohlásil: „Praga je spolehlivá jako Audi, jen trochu extrémnější,“ a „Moje lambo je proti tomu jako hračka,“ a konečně přirovnal ryze okruhový speciál Radical proti R1R za školní autobus pro děti.

STAŇ SE NAŠÍM FANOUŠKEM NA FACEBOOKU

Česká Praga je jednou z nejstarších automobilových značek světa (1907) a nabízí závodní automobily Praga R1 v různých specifikacích. Z ryze závodní verze R1 pak vychází pro silniční provoz homologovaná verze R1R, která se svým 2.0 litrovým turbomotorem o výkonu 380-400 PS a váhou pod 700 kg poráží výkonovými parametry i ty nejdražší hypersporty planety.

DOPORUČUJEME: Na okruhu s BMW 440i. Všechno smykem!

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události