Domácí

Bankám před Vánoci kolabují systémy. Klienti jsou netrpěliví

Bankám před Vánoci kolabují systémy. Klienti jsou netrpěliví
Zdroj: profimedia.cz

"Omlouváme se, došlo k přetížení internetového bankovnictví." S touhle větou se můžete setkat na webových stránkách nebo sociálních sítích bank v poslední době často. V předvánočním období servery nápor klientů jednoduše nezvládají. To však klientům způsobuje značné potíže.

"Aktuálně byl dosažen maximální počet současně přihlášených uživatelů do internetového a mobilního bankovnictví, proto se některým z vás nemusí podařit přihlásit, jiní z vás mohou registrovat pomalé odezvy." Takovou omluvu jste za poslední měsíc mohli na Facebooku Komerční banky zaregistrovat hned několikrát. Naposledy začátkem tohoto týdne.

"Už zase? Pěkně mě to rozčiluje," znějí odpovědi netrpělivých klientů. Výpadek totiž většinou netrvá jen několik hodin, ale i několik dnů a platby mohou být zaúčtovány se zpožděním.

"Počátkem prosince jsme nasazovali mnoho změn v aplikacích přímého bankovnictví a vzhledem k velké komplexitě nově zaváděných služeb v internetovém i mobilním bankovnictví jsme zaznamenali několik chyb, které nadměrně zatěžovaly IT infrastrukturu a vedly z pohledu uživatelů k částečné nedostupnosti aplikací. Na stabilizaci systému pracujeme vždy s nejvyšší možnou prioritou," vyjádřil se mluvčí Komerční banky Michal Teubner. Problémy však zaznamenávají i další banky.

"Naše aplikace SmartBanking byla předchozí 2 dny pomalejší a někdy i nedostupná. Na opravě intenzivně pracujeme, a naši lidé dělají vše proto, abychom ji mohli co nejdříve bezpečně spustit," informovala ve středu ČSOB. Podle uživatelů aplikace nefunguje již tři dny a začínají být netrpěliví.

"Na bezpečí peněz a dat nemá toto žádný dopad. Zatím tedy prosíme klienty, aby využívali své internetové bankovnictví. Omlouváme se za veškeré nepříjemnosti a děkujeme za pochopení," vyjádřila se banka k celému problému. Jenže ani internetové bankovnictví už podle klientů nefunguje.

"Máme připravené různé scénáře a posilujeme provozní kapacity jednotlivých systémů v období před Vánoci, tak abychom zajistili plynulý provoz všech platebních kanálů. Snažíme se tak minimalizovat dopad na klienta. Perfektní klientský servis se pro nás prioritou 365 dní v roce," vyjádřil se k problematice mluvčí ČSOB Patrik Madle.

V předvánočním období jsou systémy přetížené především díky zvýšenému množství plateb. Většina lidí si totiž objednává dárky z e-shopů a platby provádí právě přes internetové bankovnicví nebo mobilní aplikace. Ne všechny banky však podobné potíže zaznamenaly.

"Prosinec standardně patří k měsícům se zvýšeným počtem plateb, nicméně nárůst bezhotovostních převodů prostřednictvím internetového či mobilního bankovnictví není takový, aby sám o sobě způsobil přetížení systému. Zatím jsme žádné problémy v této souvislosti nezaznamenali," uvedla mluvčí Raiffeisen BANK Petra Kopecká.

Související obsah

Pokud problémy nastanou, prosí banky klienty o shovívavost a trpělivost. Právě ty ale jejich klientům často chybí. Na slova omluvy navíc začínají být doslova alergičtí.

"Už jsem si mezitím stihl vyřídit účet u Raiffeisenbank ČR, tak snad již skutečně pominou všechny potíže s přihlašováním," napsal v diskuzi na Facebooku Komerční banky Martin.

"Už jste v docela solidním prů*eru. Tyto problémy už vám jen tak neprojdou. A už přestaňtě psát text  "Omlouváme se..". Tyto vaše omluvy od lidí ze zákaznického centra, kteří o celé problamatice ví ho*vno, to si fakt odpusťtě, jinak nas*re více lidí, než si umíte představit," rozohnil se dokonce Jakub.

kik, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Domácí

Důležité Události

Píše se na Deník.cz