Pneumatiky

Obliba celoročních pneumatik roste, na sněhu a ledu zaostávají

V Česku stoupá obliba takzvaných celoročních pneumatik. Nemusíte si dělat starosti s jejich přezouváním a můžete na nich jezdit i v zimě. Jenže mají i jednu velkou nevýhodu. Na sněhu a ledu mají podstatně horší jízdní vlastnosti než zimní pneumatiky.

A varují před nimi i odborníci. Podle jejich názoru nejsou celoroční pneumatiky rozhodně pro všechny řidiče.

Celoroční pneumatiky. Už z názvu je jasné, že je můžete používat během letní i zimní sezóny. Není potřeba přezouvat a pořídit se dají už za několik stovek za kus. Přesto odborníci pojem celoroční pneumatika slyší neradi.

"V jedněch botách taky nechodíme celý rok a myslím si, že moderní auto potřebuje moderní pneumatiky," říká koordinátor BESIPu Jan Pechout.

Celoroční pneumatika vypadá jako kombinace letní a zimní. Dezén je rozdělený na polovinu. Rozdíl ovšem není jen v lamelách na povrchu, ale také v tom, z jaké směsi jsou vyrobeny. Celoroční jsou vyráběné spíše z té letní. Proto jsou v zimě jízdní vlastnosti horší.


Související obsah

Nevýhodou celoroční gumy je horší brzdná dráha na sněhu a ledu, horší vlastnosti mají také při najetí do louže. A ze zkušeností za volantem všichni víme, že každý metr se počítá.

Odborníci Ústředního automotoklubu celoroční pneumatiky testovali. Po testech by je doporučili jen těm řidičům, kteří málokdy vyjedou z města a jejich trasy nejčastěji míří za víkendovými nákupy do obchodu.

V Česku prý jezdí na celoročních pneumatikách okolo deseti procent řidičů. Stejně jako u zimních ale platí, že i celoroční musí mít minimální výšku dezénu čtyři milimetry.

pez, Martin Kočárek, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

Důležité Události

Píše se na Deník.cz