Banka

Žádná čísla a hesla. Banka vás pozná už jen po hlase!

Žádná čísla a hesla. Banka vás pozná už jen po hlase!
Zdroj: Thinkstockphotos

Když nyní Češi volají do banky a chtějí něco vyřídit, nejdřív musejí prokázat, že jsou to opravdu oni, třeba pomocí hesla či PIN kódu. Až pak s nimi operátor cokoliv řeší. To už by se ovšem mělo brzy změnit.

Česká spořitelna, která je se skoro pěti miliony klientů největší tuzemskou bankou, totiž hodlá zavádí nový, mnohem rychlejší způsob ověření identity volajících.

Jak píše banka v tiskové zprávě, místo hesel a kódů stačí, když volající na operátora promluví. A systém podle hlasu pozná, jestli je na druhém konci linky ten správný klient, nebo naopak imitátor či podvodník.

"Systém už jsme spustili. Klientům, kteří využívají služeb telefonního bankovnictví budeme nyní nabízet možnost ověření hlasem a budou-li souhlasit s uložením hlasového vzorku, budeme je nadále identifikovat už pouze jejich hlasem," vysvětlil TN.cz mluvčí spořitelny Filip Hrubý.

Takzvaná hlasová biometrie je v Česku v podstatě neznámá a spořitelna je podle vlastních slov první firmou u nás, která moderní technologii nasazuje do ostrého provozu. V zahraničí jde přitom o poměrně běžný způsob, jak ověřit identitu zákazníků a ušetřit čas, který jinak zabere hledání hesel a číselných kódů.

Související obsah

Podle expertů je navíc hlas každého člověka jedinečný, podobně jako otisky prstů a systém prý nedokáže obelstít ani šikovný imitátor. Algoritmus totiž zaznamenává i věci jako je rozměr nosní dutiny, přízvuk nebo délka hlasivek.

pez, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události

Píše se na Deník.cz