Vědci zachytili záhadné signály z kosmu, poprvé přímo z naší galaxie

Vědcům z Kanady, USA i Číny se podařilo zachytit záhadné signály z vesmíru. Původ takzvaných fast radio bursts (FRB ), česky rychlé rádiové záblesky, dosud není vysvětlený. Nyní poprvé ovšem "kosmické vysílání" přišlo přímo z naší galaxie, tedy Mléčné dráhy.

Nevysvětlené záblesky experti poprvé zachytili v roce 2007. Pozoruhodné jsou především tím, že i když trvají jen několik milisekund, i za tento velmi krátký časový úsek vyzáří více energie, než Slunce vyprodukuje za celý den.

Tři nezávislé studie založené na pozorování z USA, Kanady, Číny i přímo z kosmu, zveřejněné v prestižním vědeckém žurnálu Nature, nyní nejspíš konečně odhalily zdroj tohoto nesmírně silného "vysílání."

Letos 27. dubna dva teleskopy umístěné ve vesmíru zaznamenaly velmi silné rentgenové záření a gama radiaci vycházející z vesmírného tělesa na druhé straně naší galaxie, píší Sky News.

Když astronomové následující den z povrchu Země namířili teleskopy na tu samou oblast Mléčné dráhy, byli svědky neuvěřitelně silného rádiového záblesku. Astrofyzička Daniele Michilliová z McGill University ho popsala jako "nejzářivější zaznamenaný v naší galaxii."