Koronavirus

Očkovací kampaň v Česku stále vázne. Jak jsou na tom jiné státy?

Očkovací kampaň v Česku stále vázne. Jak jsou na tom jiné státy?

Česko stále čeká na slíbenou očkovací kampaň. Původně měla být hotová již v lednu, následně ji vláda přesunula na únor, ovšem ani v tomto termínu se nestihla spustit. Ministerstvo zdravotnictví v polovině února sice vypustilo první vlaštovku v podobě informačního letáku, ten ovšem schytal velkou kritiku. Jak jsou na tom jiné státy?

České ministerstvo zdravotnictví ohlásilo další termín, kdy by měla být spuštěna v médiích kampaň na podporu očkování. Startovat bude na konci letošního března. A jaký bude hlavní slogan celé kampaně? "Udělejme tečku za koronavirem". Propagace bude zahrnovat i nové logo, web či televizní spoty. Kampaň by se měla zaměřit hlavně na vyvracení dezinformací o koronaviru. Ministerstvo zdravotnictví za ni hodlá zaplatit až 50 milionů korun. Redakce TN.cz se podívala, jak jsou na tom s očkovací kampaní další státy.


Velká Británie

 
Britové vsadili na celebrity, a ne ledajaké. Tváří jejich kampaně se totiž stali zpěvák Elton John a herec Michael Caine. "Chtěl jsem se zúčastnit této kampaně, abych lidem ukázal výhody očkování. Že tím pomáhám chránit sebe a lidi, které miluji,“ řekl legendární britský zpěvák. V propagačním videu 73letý hudebník zpívá svůj hit "I´m still standing" z 80. let poté, co dostane vakcínu. Jeho slova tak mají odkazovat na to, že vakcína je téměř bezbolestná.

Zdroj:


Za britskou očkovací kampaní stojí Národní zdravotní služba (NHS). Ta ji zatím spustila na sociálních sítích a svých webových stránkách. Marketéři zatím ale nechtějí využít placená média, je tedy otázkou, zda se ke kampani dostane i cílová skupina, kterou jsou senioři.

Související obsah


Německo

 
"Německo si vyhrnuje rukávy". Tak zní slogan kampaně našich sousedů. Německo za ni utratilo 25 milionů eur, tedy v přepočtu 658 milionů korun. Téměř polovina tohoto rozpočtu šla do venkovní reklamy, za což schytalo německé ministerstvo zdravotnictví kritiku. Samo totiž po lidech žádá, aby zůstali doma a ven chodili co nejméně. Německo ovšem plánuje i další kampaň zaměřenou na mladé lidi. Spustit ji chce ale až v době, kdy pro tuto věkovou skupinu bude dostupná i vakcína.

Zdroj:


USA


"Je to na vás" – tato slova použili američtí marketéři k podpoře očkování. Ve spotech využili například oslavu narozenin, kde jsou lidé šťastní a bez roušek. Kampaň tak ukazuje, že po očkování by se mohl život vrátit "do normálu". Kampaň vyšla v přepočtu na více než jednu miliardu korun a dotovaná má být z fondů. Jejím cílem je přimět většinou skeptické Američany k tomu, aby se nechali očkovat.

Zdroj:


Slovensko

 
Co se týká propagace očkování, je Slovensko před námi. Kampaň byla spuštěna minulý měsíc a k propagaci využívá známé osobnosti, například prezidentku Zuzanu Čaputovou nebo moderátorku Adélu Vinczeovou Banášovou. Ústředním motivem je heslo "vakcína je svoboda".

Zdroj:


Mezi další státy, které již spustily komunikační kampaň k očkování, patří například Brazílie, Polsko či Rakousko. Naopak Francie žádnou kampaň nechystá.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz