Domácí

Češi berou pojišťovny útokem. Staré pojistky jim nepokryjí případné škody

Po bouřích a tornádu, které se prohnaly v posledních týdnech Českem, vzali lidé pojišťovny útokem. A ty musely dokonce navýšit počet zaměstnanců na svých pobočkách. Lidé totiž zjistili, že jejich pojistky nemusejí pokrýt škody způsobené živelní pohromou a navyšují nebo sjednávají nové smlouvy na nemovitosti či nová havarijní pojištění.

Asi každý řešil dilema, zda zaplatit pojistku, anebo ušetřit. Lidé na jižní Moravě už odpověď znají. Ale poučení z neštěstí si berou lidé po celé republice. Pojišťovny v nynějších dnech zaznamenávají enormní zájem svých klientů. Návštěv na pobočkách a telefonátů do call center přibývá v řádu desítek procent.

"Aktuálně pracujeme v takzvaném kalamitním režimu. Rozšířili jsme provozní dobu call centra i poboček v zasažených oblastech," uvedla Ivana Buriánková, mluvčí Generali České pojišťovny.

"To je, řekla bych, pravidlo po takto velkých událostech. Po povodních, po velkých vichřicích a teď i po tom tornádu. Je to vždycky jen přechodná záležitost na pár týdnů či měsíců," vysvětluje mluvčí pojišťovny UNIQA. 

Související obsah

"Pakliže by zájem trval delší dobu, je možné, že to povede i ke zdražení pojistek," domnívá se ekonom Štěpán Křeček. 

"Klienti se na nás obracejí s prosbou o revizi pojistných smluv, mají zájem zkontrolovat si, jaká rizika jsou konkrétně krytá a hlavně jaké mají pojistné částky na těch svých smlouvách," prozradila Buriánková.

Problémem se totiž ukazuje výše pojistek. Ceny nemovitostí stoupají, stejně tak i materiálu nebo práce. A tak pojistky uzavřené před pár lety už nemusejí pokrýt případné škody. "Doporučujeme, aby si klienti aktualizovali smlouvy každých pět let," řekla mluvčí společnosti Allianz Marie Petrovová.

Související obsah

"Zároveň jsme zaznamenali i další stovky hovorů, kdy občané vůbec nebyli pojištěni a chtějí si pojištění sjednat," dodává Milan Káňa z Kooperativy. Kromě nemovitosti a jejího vybavení lidé myslí třeba i na auta.

"Zvýšený zájem zaznamenáváme nejen u pojištění majetku, ale samozřejmě i u pojištění vozidel, a to i u klientů, kteří mají například jen povinné ručení a kteří si můžou živelné škody připojistit," řekl Káňa.

Zvýšený zájem o pojištění po řádění tornáda v Česku evidují dokonce i v zahraničí. "Na Slovensku zaznamenali až 200procentní nárůst dotazů a zájmu o pojištění majetku," prozradila Svobodová.

Související obsah

"Kvůli tornádu mají pojišťovny velké množství plnění a to je stojí obrovské peníze. Je možné, že do budoucna se budou pojistky zhoršovat, budou možná o něco dražší, aby se to pojišťovnám kompenzovalo," tvrdí Křeček.

Pojišťovny evidují také první nové klienty z oblastí zasažených tornádem. O změny pojistek ale žádají i ti, kterým živel domy poškodil.

Kateřina Sejková, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události

Píše se na Deník.cz