Ekonomika

Češi se děsí zdražení elektřiny, stojí kvůli tomu několikahodinové fronty

Call centra energetických společností jsou zahlcena telefonáty a na pobočkách se tvoří i několikahodinové fronty. Důvodem je plánované zdražování energií. Zákazníci chtějí přejít většinou ke konkurenci, zajistit si fixaci nebo přesně vědět, jak se jich zdražení dotkne. Energetici tak posilují služby, aby situaci zvládli.

Bláhový je ten, kdo si v těchto dnech myslí, že problémy s elektřinou stihne vyřešit během polední pauzy.

"Stojím dlouho, možná třicet minut," řekl v poledne ve frontě jeden ze zákazníků. Další na pražských pobočkách čekali hodinu i déle.

"Vyřizujeme čtyř až pětinásobně více dotazů a požadavků než v jiných dnech. Narostla komunikace formou e-mailu," uvedla mluvčí Bohemia Energy Hana Novotná. Největší český dodavatel elektřiny tvrdí, že během jediného dne se přišlo na zákaznická centra poradit o tisíc lidí víc.

Jenže jako v úle to teď hučí i v call centrech. "Z důvodu zvýšeného množství požadavků k řešení je doba čekání na spojení s operátorem výrazně delší, než je obvyklé," hlásí zákaznická linka ČEZu. V pondělí obvykle do call centra volá šest tisíc lidí, teď to bylo ještě o pět tisíc víc. A další desítky nových lidí chtějí energetické společnosti ještě nabrat.

Související obsah

Panu Novákovi z Pardubic právě přišla informace o zdražení elektřiny, ne všemu ale rozumí, takže i on sáhne po telefonu. "Řeknou vám, že čekání může trvat pět minut, pak to trvá půl hodiny. Vám slíbí, že zavolají zpátky a nezavolají," tvrdí. Stejně jako on teď lidé řeší zejména odchod ke konkurenci nebo fixaci.

"Prosíme zákazníky o trpělivost, naše linky jsou plně vytížené," žádá místopředseda představenstva E.ON Energie Jan Zápotočný. Nápor na zákaznických linkách podle energetiků nepoleví ani v následujících týdnech a možná potrvá až do Vánoc.

kdu, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Ekonomika

Důležité Události

Píše se na Deník.cz