Výmluvy a slovní útoky jsou teď ve vlacích na denním pořádku. Lidé jsou stále nepříjemnější na personál, který je upozorňuje na nutnost mít po celou dobu cesty nasazený respirátor i na nutnost dodržování dalších protiepidemických opatření.
O tom, že v poslední době stoupá i rozladěnost lidí, by průvodčí mohli dlouho vyprávět. "Určitě je to na denním pořádku, potkáváme se pořád s někým. Spíš jsou to takové ty průpovídky, ale je to denně," řekl jeden z průvodčích pro TV Nova.
K vlakům už ale musí jezdit i policie. Stále častěji se totiž objevují případy, kdy cestující opatření dodržují jen částečně, nebo dokonce vůbec. "Konflikty, respektive případná napadení vznikající v souvislosti s dodržováním protiepidemických opatření zvlášť statisticky nezpracováváme. Řádově se může jednat o desítky případů v rámci celé republiky," uvedl mluvčí Českých drah Lukáš Kubát.
"Počet těch případů stoupá v souvztažnosti s tím, jak se vyvíjí situace, takže ve chvíli, kdy je více nakažených, tak se objevuje i více těchto případů," řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.
"Konflikty pak vznikají i mezi cestujícími. Pokud zjistíme, že někdo toto nedodržuje, snažíme se vždycky s těmi cestujícími domluvit, máme tam pro ně respirátory k dispozici na palubě, mohou si je zakoupit," vysvětlil mluvčí RegioJet Aleš Ondrůj.
Podle psychologů je situace úměrná problémům, které pandemie a nutná omezení lidem přinášejí. "Pokud dochází k nárůstu agresivity a konfliktům, tak to vždy svědčí o tom, že jsou lidé většinou v zátěži, na kterou nejsou zvyklí. V poslední době jsou lidé vystaveni velmi náročné situaci," myslí si psycholog Slavomil Fischer.
Posádky vlaků proto dostávají nové pokyny, jak v případě problémů s agresivními cestujícími postupovat.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz