Přes 110 tisíc lidí podepsalo petici Britky Pat McCarthyové. Nelíbí se jim samoobslužné pokladny v obchodech. Důchodkyně, která pomáhá postiženým lidem, si myslí, že jsou pro některé lidi příliš náročné a těžko se používají.
"Moje místní Tesco má nyní velké množství samoobslužných pokladen pouze na karty. Moje dcera Tash a já jsme proto založily petici," uvedla žena. "To, co bývalo skvělým zážitkem z nakupování, se nyní stalo fyzicky náročnou a ohromující noční můrou," dodala v petici, kterou už podepsalo přes 110 tisíc lidí.
"Strašně ráda si povídám s personálem, i když jen krátce, zvláště proto, že žiju sama. Mluvit s lidským personálem je pro mě důležité. Nyní mi byla tato příležitost odebrána," postěžovala si žena.
Samoobslužné pokladny jsou podle 69leté Britky pro starší lidi příliš náročné. Sama totiž ve svém věku už nedokáže zvedat těžké věci. Hendikepovaní lidé, kterým pomáhá, jsou na tom ještě mnohdy hůř.
"Pokud prohrajeme, znamená to rozpad skvělého zážitku při nakupování a stane se z něj noční můra v Tesku," prohlásila žena. Už nyní je podle ní v Tesku 75 procent pokladen samoobslužných. Problém je to podle ní i proto, že zejména mladé ženy, které v obchodech pracovaly na půl úvazku, přicházejí o možnost vydělat si.
Ženě už odpověděl britský mluvčí obchodního řetězce Tesco. "Naši kolegové a jejich přátelská pomoc jsou pro naše prodejny naprosto zásadní a budou vždy po ruce, aby pomohli našim zákazníkům, ať už se u pokladny s prodavačem nebo u samoobslužných pokladen," sdělil deníku The Independent. "Samoobslužné pokladny jsme poprvé zavedli téměř před 20 lety, abychom našim zákazníkům dali na výběr, a naše obchody mají oba typy pokladen," dodal.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz