Domácí

Nákup bez prodavaček či nové výrobky. Obchody letos chystají řadu novinek

Nákup bez prodavaček či nové výrobky. Obchody letos chystají řadu novinek
Ilustrační fotografie | Zdroj: Profimedia

Stejně jako v předchozích letech i letos obchodní řetězce v Česku chystají novinky pro své zákazníky. Ti se dočkají například širší nabídky potravin a dalších produktů nebo modernějších prodejen. Výrazným trendem zůstávají inovace související s ochranou planety a životního prostředí. Podívejte se, co pro vás letos společnosti chystají.

Sortiment

Obchodní řetězce reagují na podněty od zákazníků a na aktuální poptávku. Tomu přizpůsobují i sortiment, který na svých prodejnách nabízejí. Stále více například roste zájem o veganské a vegetariánské produkty.

Toho si všímá i například Lidl. "Naši nabídku se proto snažíme rozšiřovat. Po nadšených ohlasech zákazníků jsme se do stálé nabídky rozhodli zařadit například Veganské mleté Next Level Hack," uvedl mluvčí společnosti Tomáš Myler. "V budoucnu se zájemci mohou těšit také na veganské párky ve variantách standard a grill, na veganskou pizzu, ale také burgery," doplnil.

Související obsah

​Poměrně nová je také iniciativa "S Lidlem šetříme jídlem". Od konce loňského roku si lidé mohou ve všech prodejnách Lidlu nakoupit tříkilové bedýnky s různou zeleninou a ovocem za jednotnou cenu 25 korun.

Rozšiřovat nabídku zdravých potravin, včetně rostlinných produktů pod privátní značkou Plant Chef, bude také Tesco. Již nyní mohou zákazníci vybírat mezi více než 250 rostlinnými alternativami.

"V letošním roce budeme navyšovat počet výrobků nabízených pod privátními značkami. Budeme uvádět jak zcela nové značky, tak rozšiřovat sortiment pod stávajícími značkami," oznámil změny v nabízeném sortimentu mluvčí Penny Marketu Tomáš Kubík.

Kaufland plánuje rozšiřovat sortiment především o regionální produkty. Tutéž strategii dlouhodobě sleduje i COOP. "Zajímavou položkou jsou v této souvislosti v poslední době piva z regionálních pivovarů," sdělil ředitel rozvoje a marketingu společnosti Lukáš Němčík.

Související obsah

​Billa se chystá nabízet více druhů ovoce než doposud a také nové výrobky pro lidi s intolerancemi nebo jinými výživovými nároky. Novinky v sortimentu připravuje také Albert. "Zákazníci se v letošním roce mohou těšit na novinky v pekárně, Fresh Bistru či v oddělení Zdravě s Albertem," informoval mluvčí řetězce Jiří Mareček.

Modernizace prodejen

Penny Market se v rámci modernizace snaží snižovat energetickou náročnost prodejen. "Mimo jiné instalujeme úsporná LED světla nebo nové chladicí a mrazicí technologie," uvedl Tomáš Kubík. Úsporné LED osvětlení nebo nabíječku na elektromobily na parkovišti instaluje i Kaufland. Ten plánuje také rozšiřovat aplikaci K-Scan, který aktuálně provozuje zhruba na 70 prodejnách. Další dobíjecí stanice pro elektromobily chce budovat i Penny Market.

"Modernizaci našich stávajících hypermarketů se věnujeme průběžně, každoročně investujeme desítky milionů korun," konstatovala mluvčí Globusu Aneta Turnovská. "Kromě hypermarketů samotných postupně modernizujeme také naše čerpací stanice," doplnila. 

Billa má letos v plánu dvacet až třicet rekonstrukcí prodejen. Zaměří se při tom například na zavádění samoobslužných pokladen nebo rozšiřování uliček.

Související obsah

​Obzvlášť velkou změnu, co se týče fungování prodejen, chystá COOP. "Zákazníci si v našich automatických prodejnách, které momentálně připravujeme ve Strakonicích a Českém Krumlově, budou moci nakoupit doslova kdykoliv. Nové obchody se mimo běžnou otevírací dobu obejdou bez personálu," prozradil Lukáš Němčík. Zákazníci k tomu budou potřebovat bankovní identitu a speciální aplikaci.

V prodejnách Alberta budou letos přibývat například elektronické cenovky. "Budeme pokračovat v investicích v oblasti robotizace a digitalizace procesů," poznamenal Jiří Mareček. Mezi jednu takovou inovaci patří také bezobalová stěna na pražském Chodově, kde si zákazníci mohou nabrat například ořechy, luštěniny nebo kosmetiku a drogerii bez obalů. Remodelace čeká letos tři desítky prodejen.

Další změny

Obchodní řetězce ale chystají mimo sortiment a modernizaci prodejen i jiné změny. Tesco plánuje posilovat svoji službu Tesco Online nákupy. "V rámci inovací budeme letos pokračovat také v plnění svého závazku, že do roku 2025 budou všechny obaly produktů vlastní značky Tesco plně recyklovatelné," prozradil mluvčí obchodu Jakub Žižka.

Související obsah

​Téma ochrany životního prostředí se promítá do chystaných změn i u dalších řetězců. "Budeme i v tomto roce budovat komunitní zahrady a stavět hmyzí hotely poblíž našich prodejen," uvedla mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Globus se například chystá rozšířit službu iGlobus.cz, kterou zatím znají jen zákazníci v Praze na Zličíně, v Ostravě. "Funguje to tak, že si objednají na e-shopu nákup a ve zvolený čas si jej vyzvednou na výdejním místě v hypermarketu," vysvětluje Aneta Turnovská. 

Fungování e-shopu brzy zahájí i Billa. "Na jeho spuštění nyní intenzivně pracujeme," uvedla tisková mluví řetězce Dana Bratánková. COOP zase začíná testovat rozvoz potravin, aby vyšel vstříc lidem z menších měst, kde není tak dlouhá otevírací doba obchodů.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz