Domácí

Návrh nových jízdních řádů na železnici. Podívejte se, co se změní

Návrh nových jízdních řádů na železnici. Podívejte se, co se změní
Ilustrační snímek Zdroj: TV Nova

Nový jízdní řád Správy železnic počítá na některých tazích s rychlejší přepravou cestujících. Nejrychlejší v historii bude nově zrekonstruovaný úsek mezi Českými Budějovicemi a Prahou. Zkrátí se také doba jízdy pendolina mezi Ostravou a Prahou.

Správa železnic na svých stránkách odhalila první návrh nového jízdního řádu. Přes objednavatele se k němu nyní může vyjadřovat i veřejnost. Finální verze se pak objeví na podzim a od 11. prosince by měl jízdní řád začít platit.

"Koncem srpna se po skončení jeho projednání zveřejní aktualizace návrhu," uvedla Správa železnic na webu.

Související obsah

Nový návrh bude znamenat pro spoustu hlavních tratí návrat k běžnému spojení. U mnoha hlavních koridorů se totiž Správa rozhodla, že je bude rekonstruovat. Tyto opravy jsou u konce a například vlaky z Prahy do Brna se vrátí na trasu přes Pardubice a Brandýs nad Orlicí.

Opravené úseky zkrátí i dobu jízdy. Například u pendolina z Prahy do Ostravy je v příštím roce návrhová jízdní doba mezi pražským hlavním nádražím a Svinovem tři hodiny a čtyři minuty, což je o 12 minut kratší doba jízdy než dosud.

"Nejrychlejší cestování v historii bude díky velkým investicím na trase z Prahy do Českých Budějovic. Díky novému úseku Sudoměřice–Votice a modernizaci dalších úseků z Tábora do Veselí nad Lužnicí se zkrátí jízdní doba u Jižních expresů na 1 hodinu a 40 minut. Dosud jezdí 1 hodinu a 58 minut. V Táboře z hlavního města bude vlak za 59 minut," uvádí web zdopravy.cz.

Související obsah

V návrhu jsou i chystané noční vlaky z Polska a Česka do rakouských Alp. Podle původních plánů mělo být cílovou stanicí město Brenner, nakonec se ale bude jezdit do Feldkirchu ve Vorarlbersku. Na příští léto má RegioJet v jízdním řádu i spojení z polského Krakova do Splitu přes Ostravu.

Většina vlaků linky Ex1 a Ex2 Českých drah ve směrech Praha–Ostrava a Praha – Valašsko/Zlín bude začínat a končit ve Vršovicích. Stejně tomu bude i u rychlíků ve směru Praha–Brno přes Českou Třebovou.  

Kvůli škrtům v rozpočtu a nedostatku peněz Správa železnic odkládá opravy některých tratí:

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

Důležité Události

Píše se na Deník.cz