Zahraničí

Lidl v Německu omezí nepotravinové zboží. Týká se to i českých prodejen?

Lidl v Německu omezí nepotravinové zboží. Týká se to i českých prodejen?
Lidl - ilustrační foto. | Zdroj: TN.cz/Jakub Deml

Německá společnost Schwarz-Gruppe, provozovatel obchodních řetězců Lidl, od příštího roku výrazně omezí nabídku nepotravinového sortimentu. České pobočky jsou prý na situaci dobře připravené.

Obchodní řetězec Lidl chystá v Německu od příštího roku drastické změny. Z pultů zmizí značná část nepotravinového zboží, jako jsou domácí potřeby, oblečení, elektronika, nábytek nebo nářadí. Informoval o tom web Lebensmittel Zeitung.

Důvodem je rostoucí inflace, kvůli které zákazníci více šetří své finanční prostředky a méně tak nakupují toto zboží. Nižší poptávka má pak za následek klesající tržby řetězce. Problém je však i s logistikou – vzhledem k vysokým cenám pohonných hmot dochází stále častěji ke zpožďování dodávek sortimentu.

Související obsah

​Podle portálu Business Insider zaznamenalo veškeré nepotravinové zboží nad 20 eur (zhruba 492 korun) dramatický pokles prodeje. V současné době tvoří takové zboží pouze 10 procent z celkových tržeb, optimální cíl společnosti Schwarz-Gruppe je však 15 procent. Nepotravinový sortiment je přitom obecně velice oblíbeným prodejním zbožím.

Dalším faktorem, který má vliv na jeho klesající ziskovost, jsou rostoucí náklady na uskladnění takového sortimentu. Kvůli snížené prodejnosti navíc zůstává stále více zboží ve skladech.

Související obsah

​České pobočky budou využívat vlastní námořní přepravní kapacity

"Nepotravinový sortiment nabízený v našich prodejnách každý týden obměňujeme a u zákazníků se těší velké oblibě. V současné době nabídku ovlivňuje především narušený globální logistický řetězec a z toho plynoucí zpoždění dodávek," sdělil redakci TN.cz mluvčí českého Lidlu Tomáš Myler.

Pro zabezpečení dodavatelských řetězců a dostupnosti zboží v českých prodejnách bude Lidl využívat některé vlastní námořní přepravní kapacity, které sdružuje pod názvem Tailwind Shipping Lines.

Související obsah

​"Kromě toho, stejně jako všichni účastníci trhu, pozorujeme změnu nákupního chování. Jsme však přesvědčeni, že jsme na současnou situaci dobře připraveni, a to díky rozmanitému sortimentu výrobků každodenní potřeby s vynikajícím poměrem ceny a výkonu, štíhlým procesům a hojně navštěvovanému e-shopu," uzavřel Myler.

Lidl už omezil například jednorázové plastové výrobky (8/2018):

 

TN.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz