Výběr mýtného u autobusů a vozidel nad 12 tun může podle společnosti Kapsch odstartovat. Všech 172 mýtných bran je prý vybaveno technologií a odzkoušeno. Zástupci společnosti chtějí celý systém v sobotu dopoledne oficiálně předat Ministerstvu dopravy. A to spolu s příslušnou dokumentací, čestným prohlášením, že je systém funkční, a také se seznamem vad a nedodělků.
Autodopravcům se ale situace tak růžová nezdá. Kritizují třeba to, že skládají kauci za palubní jednotky desetkrát větší než v Rakousku. Někteří na ně navíc stále ještě čekají. Řada dopravců jednotky dostala dnes ráno, i tak se ale obávají toho, že je nestihnou do všech vozů nainstalovat. Největší problém mají u kamionů, které jsou v zahraničí a vrátí se po novém roce.
Ministerstvo dopravy ani celní správa ale žádnou tolerancí neslibují. Řidičům, kteří nebudou mít jednotku a nebo ji budou mít špatně nastavenou a nebo umístěnou třeba na boku, hrozí pokuta až 5 tisíc korun, ve správním řízení pak až půl milionu.
Dopravci si ale stěžují i na to, že jim nikdo nedokáže říct, zda musí platit mýtné, když 12 tun překračují jen s přívěsem. Podle ministerstva je rozhodující to, co má řidič v technickém průkazu.
1Ministerstvo dopravy se nebojí, že řidiči nebudou mýtné platit a nebo se budou mýtným branám vyhýbat. Podle zkušeností ze zahraničí takových řidičů není více než 5 procent. První výsledky reálného provozu chce firma Kapsch představit už 2. ledna.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz