Pojišťovny varují před množícími se podvody servisů při opravách po autonehodách. Některé servisy totiž opraví díly, které jsou určeny k výměně, ale pojišťovnám je fakturují jako nové. Ošizena je pak nejen pojišťovna, ale samozřejmě i majitel auta, který má na nový díl nárok.
Podvod vznikne tak, že pojišťovna uzná výměnu zničeného dílu za nový. Servis ho ale jen opraví, nebo použije starší. Na faktuře se pak ovšem objeví cena jako za nový díl.
Technici pojišťoven přijdou na podvod většinou náhodou nebo při kontrole na žádost majitele auta.
Podobnou zkušenost po havárii má pan František Ptáček. Pojišťovna zkontrolovala jeho v servisu opravené auto. Podle faktury měl mít nové zadní dveře.
"Měřením speciálního měřiče pro tloušťku laku, bylo zjištěno, že páté dveře nebyly měněny ale opraveny," říká technik.
Servis tedy vinu popírá. Údajně nejde prokázat, jestli mechanici dveře vyměnili, nebo ne.
Pojišťovny radí: Chcete-li se vyhnout podobným tahanicím o to, že vaše auto nebylo opraveno kvalitně, vybírejte si pouze prověřené autoservisy.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz