Na internetu se objevila další firma, která se chová nečestně k zákazníkům. Prostřednictvým svého e-shopu nabízí elektroniku, kterou ale po zaplacení neposílá. Firma nefunguje již několik měsíců, ale internetový obchod stále zboží nabízí. Každý den tedy mohou o své peníze přijít další a další lidé.
Internetový obchod společnosti Cps-Europe nabízí elektroniku a domácí spotřebiče za výhodné ceny. Toho se rozhodl využít i pan Jiří.
"Bylo to laciné, tak jsem to koupil," říká. Vybrané zboží ale nedostal. "Jsem v tom za patnáct set," dodává.
Provozovatele e-shopu se mu, stejně jako nám, už zkontaktovat nepodařilo: Volané číslo neexistuje.
A v kameném obchodě si už také dlouho nikdo nic nekoupil. Obchodní praktiky nám nikdo neosvětlil ani v Přerovském sídle firmy.
Klienti uzavřeli smlouvu tím, že zboží zaplatili. Obchod je povinen zboží poslat nebo vrátit peníze.
Poctivost prodeje na intrernetu mají na starosti živnostencké úřady. Ten Přerovský už pro firmu Cps-Europe chystá mastnou pokutu.
Jenže škoda, kterou firma způsobila, je mnohem větší. Kromě zákazníků přišli o peníze i dodavatelé a firmy, které zboží CPS-Europe prodávaly ve svých obcodech.
V současné době jsou to řádově desítky tisíc korun. Podáme žalobu, říkají.
Podle právníků se může v tomto případě jednat o podvod. Podle nich by se měli nespokojení zákazníci obrátit na Sdružení na obranu spotřebitele a společnými silami se domoci vrácení poněz soudní cestou.