Český telekomunikační úřad tvrdí, že se společnost Czech OnLine, která se přejmenovala na Telekom Austria chovala k části svých zákazníků, používajících internet, neeticky. A to ve chvíli kdy zákazník chtěl změnit internetový tarif s tím, že zrušil a sepsal novou smlouvu přesně podle pokynů internetové společnosti. Ta mu ale následně zaslala složenku k uhrazení několika tisíc, za nedodržení smluvních podmínek.
Milan Král přes rok používal internet VOLNY. Musel k němu povinně platit 500 Kč za pevnou telefonní linku. Když Volny přišel s tarifem, bez pevné linky, požádal o změnu. Na radu internetové společnosti zrušil dvouletou smlouvu o něco dříve a uzavřel novou. Potom dostal 4 500 korun.
Následoval telefonát do společnosti. Skončil tím, že nikdo nic platit nemusí. Pak ale zase dostal informaci, že by platit měl.
Penále se prý účtovat jen tehdy, když zákazník od společnosti předčasně odejde.
Prý běžně vystavují penále za předčasné rušení smluv. Právníci Telekomunikačního úřadu ale avizují, že to není v pořádku.
Po těchto argumentech mluvčí Telekom Austria tvrdila, že by pan Král fakticky nakonec stejně nic neplatil. Vystavení složenky prý byla jen formalita.
V případě, že by se množily stížnosti na postup při přepisu smluv u internetového produktu VOLNY, ČTÚ je připraven provést hloubkovou kontrolu této společnosti.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz