Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 4.1. 2016 16:10
pomůže čoi

Handrkování o reklamace končí: Nová páka na neochotné prodejce!

Reklamace
Zdroj: Profimedia
Reklamace budou jednodušší (ilustrační foto)

Reklamovat poškozené nebo nefunkční zboží teď bude snadnější než kdy dřív. Zákazníci, kterým nebude chtít obchodník reklamaci uznat, budou mít nově možnost řešit spor mimosoudní cestou.

"Vy jste v těch botách šlápl do kaluže? Tyhle boty ale nejsou určeny do mokra. Je nám líto." Tohle si při reklamaci rozbitých bot vyslechlo už mnoho lidí a přitom je tato výmluva obchodníků zcela absurdní. Ostatně jako spousta jiných. Pokud jste v takovém případě nechtěli přijít o peníze i o boty zároveň, jedinou cestou bylo hnát prodejce k soudu.

 

I když nefunkční věc přesně podle pravidel reklamace (s účtenkou, záručním listem i v původní krabici) donesete do obchodu, často odejdete s nepořízenou. Jenže běhat po úřadech a několik měsíců se soudit je pro mnohé pádným důvodem k tomu, aby nad reklamací mávli rukou. Nově ale mohou nespokojení zákazníci podat stížnost, kterou prošetří Česká obchodní inspekce.

 

 

Novinka začne platit od února letošního roku a princip bude poměrně jednoduchý. Jestliže nebude zákazník spokojený s tím, jak prodejce o reklamaci rozhodl, bude moci do roka od prvního podání reklamace poslat stížnost na Českou obchodní inspekci.

 

Ta potom vyzve obě strany k tomu, aby se k věci vyjádřili, a následně vydá doporučení, jak by měl být spor vyřešen. Toto doporučení ale nefunguje jako rozsudek. Jedná se pouze o návrh toho, jak by měla pře z právního hlediska dopadnout. Pokud se ani potom zákazník s prodejcem nedomluví, jediným řešením zůstane soudní cesta.
 

TN.cz Auto
TN.cz

Diskuze

Nejvíce hodnocené komentáře:

4.1. | 16:14 allanaldik
28
to zas bude paka ktera opetne nebude fungovat protoze ji zase dokazi obejit, ...
4.1. | 16:23 pichav
-26
REKLAMACE JE JEN DUSLEDEK TOHO ZE 99% CECHU -- OVCE SETRI KDE MUZOU ABY MOHLY ...
4.1. | 23:46 danabrych
-1
@pichav-a to jedno procento seš ty odborníku
4.1. | 20:41 lada48
6
To jsou na tom hodně blbě když se chlubí takovýmhle právním zmetkem.
4.1. | 20:33 adecko
1
Ty strany, takže "vyjádřily". Prosím!
4.1. | 16:45 tomáš fuk
5
jde o ty sáčky vy koupíte levné které pustí prach do motoru a jste v pr....jen proto protože vás nikdo nemá zájem na nic upozornit
4.1. | 16:43 tomáš fuk
7
no to je páka uplně vo howně!!! záleží jen na vedoucím prodejny jak se k tomu postaví čelem ale čím víc reklamací tím menší prémie!! když si třeba koupíte vysavač tak vám nikdo v prodejně neřekne výrobce doporučuje ten či onen dejte si nato pozor
4.1. | 16:25 pichav
-20
99,9% OVCI NEUMI NIC REKLAMOVAT --- TO MELO BYT MEZI PREDCHOZI 2 KOMENTY !!!!
4.1. | 16:23 pichav
-12
TAKZE NEJAKA PAKA JE UPLNE K NICEMU !!!!
4.1. | 16:23 pichav
-26
REKLAMACE JE JEN DUSLEDEK TOHO ZE 99% CECHU -- OVCE SETRI KDE MUZOU ABY MOHLY UCHYLNE SYSLIT !!! INTELIGENTNI CLOVEK NEMUSI RESIT REKLAMACE -- JAKO JA -- PROTOZE KUPUJE JEN KVALITNI ZNACKOVE ZBOZI CO VYDRZI TREBA CELY ZIVOT !!!! PAK JESTE JE DALSI SORTA LIDI CO KRADOU A TY TAKE REKLAMACE NEZAJIMA !!
4.1. | 16:14 allanaldik
28
to zas bude paka ktera opetne nebude fungovat protoze ji zase dokazi obejit, jako vzdycky.