Rallye Dakar

Buggyra představila tým a plány na Dakar! Nováčkem je bývalý pilot F1

Český tým Buggyra Racing se chystá na další ročník Rallye Dakar. Na tiskové konferenci představil složení svého týmu, vozidla a rovněž došla řeč na plány směrem ke slavnému závodu.

Na závodníky nečeká jednoduchá sezóna. Dakarská rallye bude tak jako všechny ostatní podniky jiná. Týmy se musí připravit na nové věci, jako na řadu testování či dlouhou izolaci.

K závodu, který odstartuje 3. ledna, promluvil zakladatel a ředitel stáje Martin Koloc. "Budeme se účastnit tak, jak jsme to měli naplánované. Pojedeme dvěma kamiony Tatra a dvěma bozy v kategorii side by side," prozradil na úvod.

"Vzhledem k celosvětové situaci jsme ale museli naše plány modifikovat. Zejména ve vztahu k testovacímu programu s našimi kamiony, který se nám nakonec povedlo absolvovat téměř nezměněný," promluvil o tíži aktuální doby. 

Související obsah

Důležitou součástí je celý tým, který má deset členů. Velkou novinkou je účast bývalého pilota F1 Tomáše Engeho, který v kategorii side by side doplní dalšího ostříleného jezde Josefa Macháčka.

"Jet Dakar je splněný sen," řekl jediný Čech, který kdy do monopostu F1 usedl. Navigátorku bude Engemu dělat 30letá Markéta Skácelová, která má zkušenosti z rallye.

Další novinkou je účast šampiona z loňského roku Ignacia Casaleho z Chille, po jehož boku pojede další vítěz slavného závodu Álvaro Leon.

Složení týmů Buggyra Racing pro Dakar 2021:

Kamiony Tatra:

Martin Šoltys, David Schovánek a Tomáš Šikola

Ignacio Casale, Álvaro Leon (třetím bude podle záběrů na vozidlo z prezentačního videa Petra Čapka, na konferenci přítomen nebyl)

Vozy kategorie side by side:

Josef Macháček a Pavel Vyoral

Tomáš Enge a Markéta Skácelová

Související obsah

Buggyra poprvé vyjede s automatem. Obří posun udělala v kategorii side by side

Co se týče posunu ve vývoji vozidel, tak Buggyra záměrně nepublikovala průběžné výsledky testů. Na jejich konci ale panuje ve stáji velká spokojenost.

"Technický a technologický posun na autech je patrný a myslím si, že můžene očekávat zlepšení naší výkonnosti," raduje se Koloc.

"Budeme se snažit o co nejlepší výsledek. Věřím, že v kategorii side by side se nám podařilo vyřešit spoustu technologických problémů z předešlého roku," připomněl, že od loňské premiéry v této třídě se povedlo ujít velký kus cesty.

"Auto na tuto kategorii jsme začali stavět pozdě a měli jsme nereálné očekávání. Potýkali jsme se v průběhu rallye s celou řadou problémů," vzpomněl na uplynulý ročník.

I přes neúspěch ale nasbírala stál Buggyra Racing důležitá data a hned začala s testy, díky nimž mohla postavit dvě zcela nová auta.

"Auto je krásné, nese v sobě monogram konstruktéra Davida Vršeckého, před kterým se skláním, a i pro fanoušky technologických řešení bude radost na něj pohledět," ocenil.

Související obsah

Koloc také promluvil o vozidlech – Tatrách Fénix. Zajímavostí určitě je, že jeden vůz bude oproti předchozím létům s automatickou převodovkou, kdežto ten druhý kvůli sběru dat a jejich následnému porovnávání s manuální.

"Nově postavené auto s automatickou převodovkou je vylehčené, je v něm motor s novou charakteristikou a zvýšeným výkonem a podařilo se nám zlepšit také fungování odpružení," popisuje.

Zdroj: BUGGYRA media

Velkou radost řediteli Buggyry činí také to, že se povedlo vylepšit výkon, ale ne na úkor spolehlivosti.

"Všechny parametry ukazují výbornou spolehlivost, takže máme velká očekávání," podává velmi pozitivní zprávy, které doplňuje o informaci, že po osmi úspěšných ročnících s Tatrou došlo k podpisu dlouhodobé spolupráce.

To ocenil i mluvčí Tatry Andrej Čírtek: "Buggyra je pro nás důležitým partnerem v oblasti motorsportu a testujeme spolu i některé technologie, které si poté najdou cestu do aut pro běžné zákazníky."

Související obsah

Problémem byly náhradní díly. Karavana vyráží směr Dakar již po víkendu! 

Pro celou stáj Buggyra Racing byla v rámci aktuální situace nejtěžší logistika. "Fungujeme po celém světě. Máme výrobní závod v Dubaji, něco pak vyrábíme v Číně či Anglii," vypočítává Koloc.

"Největším problémem ale byla Austrálie, která byla dlouho zavřená a my se tak potýkali se zpožděním dodávek náhradních dílů," popisuje trpké covidové zkušenosti.

"Samozřejmě, jako výsledek asi 54. testu na koronavirus máme všichni rozďoubané nosy," připomíná další nelehký odraz epidemie ve sportu.

Buggyru teď čeká před odletem ještě poslední čtyřdenní testovací program, který by měl být potvrzením všeho, co celá stáj očekává. Ukončen by měl být v pátek a pak už vzhůru do Saudské Arábie.

"Během soboty a neděle sbalíme poslední věci, napakujeme kamiony a odjíždíme do přístavu, kde bychom měli 2. prosince nalodit. Máme asi dvanáct doprovodných souprav," popisuje Koloc plán cesty.

"Pak už budeme v izolaci a budeme chodit je do fabrik, abychom se příliš nestýkali s cizími lidmi, neinfikovali se a mohli Dakar odjet," ukazuje, jak to bude před startem vypadat.

TN.cz
Voyo

Sledujte Nova Sport ve full HD na Voyo.cz

Důležité Události