Fotbal

Potvrzeno. Barcelona mění sponzora i název stadionu. Kolik vydělá?

Potvrzeno. Barcelona mění sponzora i název stadionu. Kolik vydělá?
Stadion Barcelony se bude nově jmenovat Spotify Camp Nou | Zdroj: Profimedia

Je to oficiální. Fotbalová Barcelona bude mít od léta nového sponzora. Bude jím společnost Spotify, která nabízí streamování hudby a podcastů. Podle nepotvrzených informací by měl katalánský klub do kasy obdržet 280 milionů eur (7 miliard korun). Zároveň dojde i k přejmenování stadionu na Spotify Camp Nou a název společnosti bude natištěný na dresech mužského a ženského týmu.

Na dresech Barcelony se nyní objevuje japonská e-commerce firma Rakuten, které ale v létě končí smlouva. Toto spojení vydrželo čtyři roky, ale vedení španělského klubu usoudilo, že je čas na změnu. Dohodlo se tak na spolupráci se švédskou firmou Spotify, která potrvá tři roky. "Jsme velmi hrdí, že můžeme oznámit průkopnické spojenectví se světově uznávanou organizací, jako je Spotify," uvedl hrdě prezident Barcelony Joan Laporta. 

"Toto partnerství nám umožní i nadále přibližovat klub jeho fanouškům a přimět je, aby se ještě více cítili součástí barcelonské rodiny prostřednictvím jedinečných zážitků, které spojují dvě aktivity, jako je zábava a fotbal, což nám umožní získat nové fanoušky po celém světě," uvedl Laporta s tím, že zároveň potvrdil změnu názvu stadionu na Spotify Camp Nou, která pomůže k financování nutné rekonstrukce, jež má stát okolo 1,5 miliardy eur (37 miliard korun). 

Související obsah

​Z nově vytvořené spolupráce mají radost i ve švédské společnosti. "Jde o propojení fanoušků s umělci všeho druhu, s hráči a umělci, s hudbou a sportem. Fanoušci Barcelony a milovníci audia na Spotify se sejdou, aby vytvořili masivní, globálně propojenou komunitu spojující světy hudby a fotbalu. Vizí partnerství je vytvořit novou platformu, která umělcům pomůže komunikovat s globální komunitou fanoušků Barcelony," stojí v oficiálním prohlášení společnosti. 

"FC Barcelona má zástupy mladých fanoušků po celém světě, ve skutečnosti je většina fanoušků Barçy mladší 30 let, což je pro Spotify nesmírně důležité publikum. Tito fanoušci také sídlí v některých nejrychleji rostoucích trzích Spotify včetně Indie, Latinské Ameriky a Indonésie," doplňuje vedení společnosti konkrétní obchodní výhody spolupráce. 

Související obsah

Spotify bylo dříve spojováno i s Arsenalem, kdy měl spoluzakladatel společnosti a velký fanoušek týmu z Londýna Daniel Ek velký zájem klub koupit, ale majitel The Gunners Stan Kroenke se nakonec rozhodl neprodávat.

Výkony Barcelony jdou v posledních týdnech nahoru. Takhle si zastřílela proti Osasuně: 

TN.cz
Voyo

Sledujte Nova Sport ve full HD na Voyo.cz

Důležité Události