Motorsport

Martin Macík před Dakarem: Chystáme se na šutry i skály. Důležitá bude hlava

Martin Macík před Dakarem: Chystáme se na šutry i skály. Důležitá bude hlava
Kamion Martina Macíka | Zdroj: Profimedia.cz

Pětačtyřicátý ročník Rallye Dakar se nezadržitelně blíží a odstartuje už za čtyři týdny. Na slavný podnik se těší i posádka týmu MM Technology v čele s Martinem Macíkem a jeho kamionem Čendou, se kterým pojedou ještě navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda. Pořadatelé už odtajnili i trasu. Tým čeká 8 500 kilometrů v prostředí dun, skal a písku.

Skoro devět tisíc. Taková porce kilometrů čeká posádku MM Technology na letošním ročníku Rallye Dakar, který odstartuje už za čtyři týdny. Martin Macík vyrazí na trať se svým kamionem Čendou, navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Davidem Švandou. A formu ladí hlavně na jednotlivé etapy, jež by měly mít podle pořadatelů kolem 400 kilometrů. A připravit se musí i na hodně náročný terén. 

"Speciálky povedou přes území, která už známe. Čekají nás snad všechny terény, jaké můžete v Saúdské Arábii najít – často se budou střídat v rámci jedné etapy. Většina trati bude hodně rozbitá, připravujeme se na šutry, skály, planiny, mezi kterými se ale najednou zjeví extrémně měkké a pomalé písky, pak si dáme trial a z něj šup do vypalovačky," popsal Martin Macík podmínky.

Související obsah

Také se zamyslel nad tím, co bude důležité pro to, aby jeho tým v Saúdské Arábii uspěl. "Důležitá bude klidná hlava a rozumná, vyrovnaná jízda v solidním tempu – od samého začátku," uvedl. Jeho slova doplnil i navigátor Tomášek.

"Já si z informací o trase beru, že ještě musím stihnout posílit záda, abych vydržel ty šílené rány, které nás v autě čekají. Fitko nestíhám, budu cvičit doma a na služebkách. Navigaci už nenatrénuji, ale dost mi pomohla Rallye du Maroc, kde jsme měli stejné přístroje, a také logika závodu je podobná."

Závod prý ovlivní i volný den, který letos přijde až po osmé etapě. "Nad jízdou budeme muset víc přemýšlet, upravit její styl, auta nejsou nerozbitná. Budeme se muset hodně soustředit, abychom nedělali chyby, které by mohly vést ke zbytečným technickým komplikacím," řekl Macík. 

Asi největším strašákem zůstává písek, toho si závodníci užijí nejvíc hlavně ve druhé části závodu, kdy rallye povede přes Pusté končiny, což je jedna z nejrozlehlejších pouští světa. 

Související obsah

​"Je dobré mít z dun respekt, ale ne strach. Snadno se to říká, těžko se to dělá. Sám vím, o čem mluvím. Bude důležité udržet si tempo, neudělat žádnou chybu. Řidičskou, navigační ani mechanickou. Stačí podcenit výjezd a během chvíle visíme na břiše nebo zůstaneme zakopaní," pověděl Macík. 

I proto dbá posádka MM Technology na dobrý servis. "Jsme připraveni na noční práci. Jistí nás doprovodná servisní Iveca. Upravili jsme vnitřní vybavení, abychom si co nejvíc usnadnili práci. Vezeme nové a výkonné elektrocentrály, nechali jsme na míru vyrobit speciální dřevěné přepravní boxy pro lepší manipulaci s těžkými komponenty, především k nápravám a podvozkům. Za každým servisním kamionem přibyl vlek, který veze další náhradní díly a pneumatiky," vyjmenoval mechanik David Švanda, čím vším si tým chce pomoct.

Rallye Dakar se letos bude vysílat na Nova Action:

TN.cz
Voyo

Sledujte Nova Sport ve full HD na Voyo.cz

K tématu Motorsport

Důležité Události