Už v loňském roce se rozpoutala bouřlivá debata o tom, jak jsou prodavačky v některých supermarketech šikanované. Nyní se vzbouřily pokladní Makra. Nelíbí se jím, jak se s nimi zachází!
Pokladní v karlovarském obchodě Makro sepsaly hromadnou stížnost na své nadřízené. Vedení vytýkají porušování práv. Šéfové jim prý zabraňují odskočit si na toaletu a nutí je nadělávat si hodiny, když z rodinných důvodů nemohou do práce - třeba kvůli akutnímu navštívení lékaře s dítětem.
"Pokladní po téměř třech letech sebraly odvahu a sepsaly stížnost na naprosto nevhodné chování jejich nejbližších nadřízených. A to kvůli neetickému až hrubému chování k zaměstnankyním před zákazníky nebo neumožnění hygienických přestávek v neodkladných případech," řekla webu Idnes.cz mluvčí Odborového svazu pracovníků obchodu (OSPO) Aneta Bednářová.
Na porušování práv v obchodě si stěžovalo 16 pokladních, tedy téměř celé oddělení karlovarské pobočky. Makro podle odborářů s pokladními vyjednává tak, že je spíše zastrašuje.
Společnost se problémem začala zabývat. "Zákoník práce dodržujeme a pro naše zaměstnance se snažíme vytvářet odpovídající podmínky. Jednotlivá pochybení v minulosti nás mrzí. Stížností pokladních, kterou jsme obdrželi 18. února, jsme se ihned začali zabývat," řekla TN.cz Romana Nýdrle, mluvčí společnosti Makro Cash & Carry.
Přečtěte si celé vyjádření společnosti Makro Cash & Carry:
Zástupci Odborového svazu pracovníků obchodu (OSPO) a společnosti MAKRO Cash & Carry ČR se na dnešním jednání domluvili na společném postupu řešení stížnosti pokladních. Další prošetřování případu a návrh řešení budou nyní provádět společně. 1. dubna proběhne na prodejně kontrola za účastni personálního ředitele společnosti Makro Josefa Fidlera a Renaty Burianové, předsedkyně OSPO.
MAKRO celou situaci intenzivně řeší na úrovni vedení prodejny i v centrále společnosti. Zákoník práce dodržuje a pro všechny zaměstnance se snaží vytvářet odpovídající podmínky. Stížnost pokladních společnost obdržela 18. února a začala se jí ihned zabývat. Ten samý den proběhlo jednání mezi zástupci odborů, pokladními, zástupci centrály společnosti i vedením prodejny.
V jeho průběhu byly definovány nedostatky v jednání vedení příslušného oddělení, které byly vyhodnoceny jako individuální pochybení. Na základě individuálních schůzek personálního ředitele společnosti s pokladními byla dnes odpovědná zaměstnankyně až do dořešení celé situace postavena mimo službu.
Prodejna MAKRO v Karlových Varech nově zavedla pravidelné týdenní schůzky volených zástupců zaměstnanců s ředitelem prodejny bez účasti jejich přímých nadřízených. Vedení prodejny se zaměstnanci nyní komunikuje napřímo a nastavuje procesy, které pomohou vyhnout se podobným případům v budoucnu.