Smog

Smogová krize: Došel vzduch, lidi ho musejí kupovat! Za kolik?

Smogová krize: Došel vzduch, lidi ho musejí kupovat! Za kolik?
Zdroj: Profimedia

Prodávat se dnes dá již téměř cokoli. Kanaďané tomu však dali korunu. Lahve s čerstvým horským vzduchem začali vyrábět už téměř před rokem. A původně mělo jít pouze o vtip. Jenže s nynější krizovou situací s ovzduším v Číně dostal tenhle bizarní nápad nový rozměr.

Problémy s ovzduším jsou v Číně, především ve velkých městech jako je Peking, poměrně časté. Nyní je však smogová situace v hlavním městě opravdu vážná. Úřady zde vyhlásily už druhý nejvyšší stupeň ohrožení. Ten je spojen se zavřenými školami, omezeným provozem většiny továren, omezeným provozem aut a podobně.
 

Číňané už nějakou dobu nemohou opustit domov bez roušky na obličeji. Někteří používají masky připevněné k prachovým filtrům. Tato pro ně krajně nepříjemná situace je však výhrou pro kanadskou firmu. Jejich rok starý produkt pojmenovaný Vitality Air je nyní konečně opravdu v kurzu.
 

Související obsah

První dodávka do Číny čítala dohromady 500 kusů čistého vzduchu. A všechny se prodaly během 4 dnů. Nyní se chystá další dodávka, tentokrát obsahující 4000 lahví. Většina z nich je však již teď rozprodána.
 

Jedna téměř 8 litrová lahev se čerstvým vzduchem načerpaným v kanadském národním parku Banff National Park, konkrétně v Rocky Mountains, stojí 100 Čínských jüanů. Tedy v přepočtu necelých 400 Kč. Společnost prodává svůj výrobek například i v Indii a na Blízkém východě. Nicméně Čína představuje její největší trh.

Zdroj: Twitter

 

Překvapivě však Kanaďané nejsou první, kdo s tímto nápadem přišel. Již v roce 2013 prodal čínský umělec Liang Kegang sklenici čerstvého vzduchu, kterou naplnil při své obchodní cestě do Francie. Přišel si tehdy téměř na neuvěřitelných 20 000 Kč.
 

Lahve Vitality Air se v Číně navíc letos zřejmě stanou Vánočním hitem. Podle obchodního zástupce společnosti pro zemi jsou totiž nejlepšími zákazníky bohaté ženy, které lahve kupují pro svou rodinu či právě jako dárky.
 

Zdroj: Twitter

Jestli je prodej vzduchu do smogem kriticky zasažené Číny etický nebo ne, společnost zřejmě příliš netrápí. Na svém twitterovém účtu propagují svůj výrobek s hashtagem #ChinaSmog a dovětkem "Potřebujete se nadechnout? Zkuste naše produkty!“

iho, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

Důležité Události

Píše se na Deník.cz