Obdrželi jste v posledních dnech e-mail s upozorněním na nedoplatek nebo výzvu s žádostí o doplnění osobních údajů, který se tváří jako odeslaný Českou poštou? Raději ho hned smažte.
Na Českou poštu se již obrátilo několik klientů, kteří si s podobným emailem nevěděli rady. Po příjemcích totiž podvodníci žádají zaslání nedoplatku nebo stažení souboru z přílohy a vyplnění osobních údajů.
"Upozorňujeme naše zákazníky a všechny ostatní uživatele, aby na podobné zprávy neodpovídali a nepokoušeli se klikat na odkazy. Je zde mimo podvod i zvýšené nebezpečí napadení počítače či mobilního zařízení škodlivým softwarem, případně zneužití osobních údajů či finanční ztráty," varuje Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty.
Varovat by vás měla skutečnost, že e-maily jsou odesílány z adres, které neodpovídají adresám České pošty. Obsahují gramatické chyby a chybí v nich česká diakritika.
Příklad podvodného e-mailu:
Subject: Vznikli potíže s doruèením vašeho balíèku
Dobrý den,
Váš balíèek dorazil do našeho skladu 23. ledna 2020 roku v 14:35 ráno.
Èíslo sledování zásilky-04852899122 Náš kurýr bohužel nemohl doruèit zásilku na vaši adresu kvùli nesprávným nebo neúplným informacím v adrese.
Zdá se, že v celním prohlášení došlo k chybì. Informovali jsme odesílatele a on nám pøedal vaši e-mailovou adresu, abychom mohli tento problém vyøešit co nejdøíve.
Abychom mohli doruèit váš balíèek, musíte potvrdit adresu.
Za tímto úèelem si stáhnìte dokument pøipojený k tomuto dopisu, vyplòte ho a pošlete nám ho.
S úctou, Èeská pošta
Česká pošta není autorem těchto zpráv, její logo je použito neoprávněně. Pokud očekáváte objednaný balíček, můžete stav jeho doručování bezpečně sledovat v aplikaci „Sledování zásilek“ na webových stránkách postaonline.cz.