Domácí

Experti: Kampaň na podporu očkování je propadák. Lidi spíš odradí

Ministerstvo zdravotnictví zahájilo mediální kampaň na podporu očkování. První inzeráty vyšly v novinách, ale experti na marketing je považují za vyhozené peníze. Řadu lidí prý můžou spíše odradit.

Podle odborníků na marketing reklama ministerstva zdravotnictví vypadá spíš jako kampaň proti očkování, ne na jeho podporu. "Ten inzerát je hodně nepříjemný a matoucí. Hodně lidí, když uvidí ten obrázek, tak se spíše vystraší, než že by se chtěli nechat očkovat," říká vedoucí Katedry marketingové komunika Univerzity Karlovy Denisa Hejlová.

Vedoucí katedry marketingu chce inzerci ministerstva zdravotnictví použít při přednáškách jako odstrašující příklad. "Většina čtenářů čte pouze titulky a ty směřují k tomu, že není vlastně vhodné se nechat očkovat," vysvětluje.

Cenu ani autora inzerátů ministerstvo nezveřejnilo, ale prý je to pouze zahřívací kolo před mnohem masivnější kampaní. "S jejím začátkem počítáme v lednu příštího roku," uvedla mluvčí ministerstva Barbora Peterová.

Související obsah

Zatímco většina evropských států vakcíny propaguje už od léta, naše ministerstvo nestihlo ještě ani zahájit výběrové řízení na firmu, která kampaň za padesát milionů zrealizuje. Reklamy tak možná obletí Česko později než první vakcíny.

Už teď ale marketéři řadí covidové inzeráty na seznam největších reklamních bizarností. Vrcholem zpackané ministerské kampaně je zatím akce zvaná ryba domácí.

Psychedelická reklama na české ryby stála 178 milionů. Naopak jako úspěšnou hodnotí experti kampaň Nemyslíš, zaplatíš, která běžela tři roky a teď se na ni snaží navázat hranými spoty Správa železnic.

Vakcína proti covidu-19 se stala terčem kybernetického útoku. Podívejte se na reportáž TV Nova:

Kateřina Sejková, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz