Domácí

Propagace očkování vázne. Česko oproti světu zaspalo, tvrdí odborníci

Očkování už začalo, i když zatím jen v malé míře. Otazník ale stále visí nad kampaní, která by ho na veřejnosti měla podpořit. Podle mediálních odborníků je Česko v propagaci vakcíny výrazně pozadu oproti zahraničí. Jasno zatím není ani v tom, kdo ze známých osobností bude tváří kampaně.

První a zatím jediný spot k propagaci vakcíny zveřejnil Úřad vlády na konci prosince, o start masivní kampaně ale zatím prý nejde. "V době, kdy bude masivní množství, to je ta doba, kdy je potřeba se maximálně zaměřit na přesvědčování, ta kampaň poběží," tvrdí ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO).

Vláda chce agenturu, která kampaň vytvoří, vybrat během ledna. Spustit by ji měla během února. "Úřad vlády a ministerstvo zdravotnictví podepsaly včera memorandum o spolupráci, které mezi ně rozdělilo úkoly v rámci kampaně," potvrdil mluvčí Úřadu vlády Vladimír Vořechovský.

Související obsah

Podle odborníků na marketing ale Česko v propagaci vakcíny zatím tápe. V zahraničí se kampaň naplno rozjela už s příjezdem první dávky vakcín.

"Jednoznačně vláda zaspala, měla ji zahájit dříve a nejen kampaň, měla o očkování mluvit dříve," má jasno Denisa Hejlová, vedoucí katedry marketingové komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy.

"Přijde mi, že kampaň není. Výběrový řízení na komunikační agenturu bylo zrušeno 17. prosince, provádí v komunikaci zmatky a kvůli tomu se veřejnost nechce očkovat," míní místopředseda TOP 09 Lukáš Otys.

Související obsah

Zatím ani není jasné, kdo ze známých osobností se stane tváří kampaně. "Známí lidé a celebrity se do všech kampaní zapojí po celém světě, ale nejsou to jen celebrity, lidi potřebují vidět ty, kteří jsou jako oni," tvrdí Hejlová.

Do výroby materiálu ke kampani se rozhodli zapojit dobrovolníci z řad marketingových expertů v rámci takzvaného hackathonu.

"Naše iniciativa vznikla proto, aby vznikla komplexní komunikační kampaň, která bude veřejnost informovat o tom, co je covid a jak vlastně bude probíhat vakcinace," popsala mluvčí iniciativy Pavla Mudrochová.

Související obsah

Účastníci hackathonu jsou připraveni materiály nabídnout ministerstvu zdravotnictví a vládě, pokud o ně bude mít zájem.

Odstrašujícím příkladem kampaně je podle marketingových odborníků leták, který připravilo ministerstvo zdravotnictví a který se nedávno objevil v novinách. Ministerstvo teď hledá ředitele odboru komunikace s veřejností, jehož hlavním úkolem má být právě také kampaň ke covidu-19.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události

Píše se na Deník.cz