K Zemi se řítí Bennu: NASA zveřejnila odhad pravděpodobnosti srážky

Zdroj: NASA/Goddard/University of Arizona

Americká vesmírná agentura NASA zveřejnila přesnější odhady pravděpodobnosti nárazu asteroidu Bennu do Země. Bennu patří mezi dvě vesmírná tělesa s největším nebezpečím střetu se Zemí.

V roce 2135 se asteroid Bennu nebezpečně přiblíží k Zemi. NASA dle svého prohlášení neočekává, že by se jejich oběžné dráhy mohly střetnout, přesto je možné, že gravitační pole Země trajektorii asteroidu ovlivní. I přesto dokázali vědci vypočítat přibližnou pravděpodobnost střetu naší planety s Bennu.

Nejvyšší pravděpodobnost, že čtvrtkilometrový asteroid zasáhne Zemi, je někdy v roce 2300, a to 0,057 procenta. Nejvyšší pravděpodobnost střetu za jediný den nastane podle NASA 24. září 2182, kdy dosáhne hodnoty 0,037 procenta. Stejná pravděpodobnost srážky se Zemí je po celý rok 2200. Další studie udávají, že mezi lety 2175 a 2196 se může objevit několik dalších případných srážek s kumulativní pravděpodobností střetu 0,037 procenta.