Domácí

Politické strany umisťují po Česku billboardy, některé i experimentují

Volby do Poslanecké sněmovny jsou za dveřmi a všechny strany už spustily i tu nejviditelnější fázi kampaně, a to reklamní billboardy. Každá z nich ale zvolila jiný způsob oslovování voličů, některé sází na jistotu, jiné se rozhodly experimentovat.

Držíme slovo, budeme vás bránit, zaručíme spravedlnost, zajistíme dostupné bydlení nebo zastavíme vládní chaos. To a ještě mnohem více slibují politici svým voličům na reklamních billboardech. "Kdo je stručnější, tak má větší šanci zaujmout. Platí, že čím konkrétnější je slib, tím může být pro voliče atraktivnější při tom prvním zhlédnutí," řekl politolog Lukáš Jelínek.

Zatímco většina stran sází na osvědčené slogany a barvy, jiné se rozhodly experimentovat. "Je to normálně v barvách koalice a myslím, že fotky se dost vydařily," uvedl místopředseda Pirátů Mikuláš Ferjenčík.

Související obsah

"Já myslím, že jsou fajn, my máme malinovou, novou barvu se žlutou a černou, tak to vychází hezky a myslím si, že to přitahuje pozornost. V té druhé fázi přijdou na řadu i obličeje," řekla ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová (ČSSD).

"To není úplně srozumitelné pro českého občana, protože ne často si spojí růžovou barvu s ČSSD," vysvětlila odbornice na politický marketing Alžběta Králová.

"Naši soupeři nám vlastně i kradou naše vizualizace a naše heslo," nechal se slyšet premiér Andrej Babiš (ANO).  "On je tam v takové bojovné pozici, stylizuje se do role zachránce," okomentovala volební billboardy hnutí ANO Králová.

Související obsah

"Máme na billboardech dva základní slogany, ten pozitivní a negativní, kde upozorňujeme na tu hrozbu a říkáme, že spolu s našimi voliči takovou hrozbu musíme zastavit," řekl Zbyněk Stanjura (SPOLU).

Komunisté místo honosných billboardů podél silnic sázejí na reklamu v metru nebo na železnici. Hnutí SPD se prý při vymýšlení sloganů inspiruje mezi lidmi. "Tyto dopravní prostředky používají lidi na cestě do práce a to jsou převážně voliči KSČM," vysvětlil místopředseda komunistů Petr Šimůnek. "Mají na billboardech 5P, ale nevysvětlují to a je to takové trochu zmatečné," dodala Králová.

"To, co říkají lidé, co říkají slušní, pracující lidé, senioři, přenášíme do našeho politického programu a promítá se to také na našich billboardech," informoval předseda SPD Tomio Okamura. "On velmi sází na ty české národní barvy a na určitý patriotismus," vysvětlila Králová.

Související obsah

Na billboardech Přísahy se objevuje obličej jejího lídra Roberta Šlachty, uskupení TSS prý reklamní plochy považuje spíše za doplněk. "Jdeme vizuálem už beze jména Šlachta, jdeme naším obličejem, takovým trošku naštvaným a takovým hodně hodně důrazným," řekl předseda Přísahy Robert Šlachta.

"Já vždycky říkám, že je to pouze jeden segment té reklamy, kterou politická strana, když kandiduje, si zadává. Já si myslím, že je důležité především to setkávání s lidmi," myslí si předsedkyně Trikolóry Zuzana Majerová Zahradníková.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Domácí

Důležité Události

Píše se na Deník.cz