Domácí

Kadeřníkovi se nepovedl váš účes? Můžete ho reklamovat. POSTUP

Kadeřníkovi se nepovedl váš účes? Můžete ho reklamovat. POSTUP
Zdroj: Profimedia

Návštěva u kadeřníka se může mnohdy změnit v noční můru. Přestože se řada lidí nepovedenou úpravu bojí reklamovat, zákazník si rozhodně nemusí nechat líbit to, co mu kadeřník na hlavě vytvořil. Podívejte se, jak v takovém případě postupovat a kdy žádat o nápravu.

Už ve chvíli, kdy si sedneme do kadeřnického křesla a vyslovíme svou představu a požadavky, uzavíráme tzv. smlouvu o dílo, přestože jsme nic nepodepsali. Kadeřník je poté povinný řádně postupovat podle našich pokynů.

Společnost dTest však upozorňuje, že i když kadeřník odpovídá pouze za výsledek v okamžiku, kdy je jeho práce hotová, samotný průběh by neměl například ani bolet.

Související obsah

Nejdůležitější je hned na začátku co nejpřesněji popsat, jak by měl účes na konci vypadat. "Ideální je, když si s sebou do kadeřnictví vezmete na pomoc obrázek či fotografii s vybraným účesem a necháte si vysvětlit, co všechno bude procedura zahrnovat," radí ředitelka dTestu Eduarda Hekšová.

Kadeřník se následně musí řídit přáním zákazníka. Může ho však upozornit na důsledky pokynu, zvláště na jeho nevhodnost například s ohledem na typ vlasů.

Lidé by měli sledovat, jak celá procedura probíhá a v případě, že se účes nedaří, by to měli dát také najevo. "I uprostřed procesu můžete využít zákonného práva od smlouvy odstoupit, lze-li důvodně očekávat, že výsledek nebude odpovídat zadání či bude trpět nedostatky. Je však vaší povinností zaplatit práci do té doby již vykonanou, kupříkladu mytí vlasů," vysvětlili odborníci.

Ještě před zaplacením by si měl každý zkontrolovat, že výsledný účes odpovídá požadavkům na střih, celkový tvar nebo odstín.

Co když se výsledek liší od našich představ?

"Dožadujte se takových úprav a doplnění, aby byla smlouva ze strany kadeřníka naplněna. Dohodnutá odměna mu náleží teprve tehdy, pokud dodrží svoji část smlouvy. Ta je pouze ústní a je tedy obtížné později prokazovat její obsah a následný rozpor výsledku s objednávkou," doplnila Hekšová.

Související obsah

Ta také doporučuje neplatit, dokud vytvořený účes není podle vašich představ a vy ho neodsouhlasíte. Po zaplacení je následně vhodné si vyžádat doklad o provedených službách a jejich ceně.

Co když nedostatek odhalím doma?

Vadou je v kadeřnických službách například nepřesný, nerovný a nesouměrný sestřih, nevyvážené prostříhání, nerovnoměrné rozvržení barvy, nedostatečné připevnění nových vlasů a jejich vypadávání nebo neúměrné zatížení vlasů zákazníka při prodlužování.

Nejčastější příčinou pak podle dTestu bývá nedbalé provedení nebo špatný odhad kadeřníka. "Vady provedení, vyjdou-li dodatečně najevo po uhrazení ceny služby, mohou být pouze předmětem reklamace," objasnili experti.

Záruka

V případě účesů neplatí klasická záruční doba, kdy je možné vady reklamovat. Kadeřník totiž odpovídá pouze za výsledek ve chvíli, kdy svou práci dokončí. Je proto důležité nedostatky, které jsou nepochybně důsledkem porušení povinnosti kadeřníka, oznámit hned, jak vyjdou najevo.

Související obsah

"Záleží na povaze vady, ale primárním nárokem je bezplatná oprava. Nedá-li se vada odstranit, můžete žádat slevu z ceny," upřesnili odborníci.

Co dělat, když mě kadeřník zraní?

Naprosto odlišná je však situace, kdy kadeřník zákazníkovi poškodí jeho majetek (zabarvení oděvu), nebo mu dokonce způsobí újmu na zdraví (nechtěné střihnutí).

"V takovém případě má zákazník právo na finanční kompenzaci. Pro vyčíslení skutečné škody je nezbytné vše řádně zdokumentovat, případně kontaktovat podle potřeby i lékaře či soudního znalce, z jejichž zprávy může vycházet soud v následujícím sporu," uzavřela Hekšová.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Domácí

Důležité Události

Píše se na Deník.cz